1 de maig de 2020

La Premsa Comarcal es reivindica com a mitjans de proximitat

L’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC), de la que n’és membre fundadora La Veu de l’Anoia, ha produït un vídeo, que tindrà continuïtat amb altres en els pròxims dies, en què diferents representants de publicacions de l’entitat es reivindiquen en temps de pandèmia i d’“informació de proximitat”.

El president de l’ACPC, Francesc Fàbregas, ha explicat aquest que l’associació, a punt de complir els 40 anys de la seva constitució, ha viscut altres situacions complicades al llarg de la seva història, “i ara estem en aquesta crisi tan difícil de la COVID-19, encara que segur que també la superarem i fins i tot sortirem més reforçats”.

Amb unes 150 publicacions associades, moltes d’elles setmanaris, Fàbregas ha comentat que el “moment és molt complicat, especialment, perquè vivim de la publicitat de petits comerços i autònoms locals i ara estan tots tancats, de manera que la publicitat ha caigut pràcticament a zero i només queda l’institucional”.

Tot i això, les vendes, tot i que han baixat entre un 15 i un 25 per cent, “ho han fet molt menys del que pensem a el principi de el confinament, perquè tenim la sort que moltes publicacions són de pobles petits i com no hi ha quioscos es venen al forn o a la botiga de queviures, que estan obertes”.

Una altra qüestió que preocupa aquests diaris i revistes és que “com la meitat del que venem és per subscripció enviem per Correus, amb unes mesures que per als més petits dels nostres associats són molt difícils de complir, perquè els costa més diners enviar la revista que el cost de la revista en si”. És per això, que ja s’han dirigit a Correus “per veure si trobem una solució”.

Preguntat per si hi ha hagut Ertos en el sector, Fàbregas ha indicat que “de moment, han tingut molt poca incidència, s’ha intentat aguantar al màxim, de la mateixa manera que hi va haver algunes publicacions que van deixar de publicar en paper unes setmanes, però ara, com és el cas de La Veu de l’Ebre, ja han tornat a sortir en paper”. En el cas de La Veu de l’Anoia, ha sortit publicada totes les setmanes excepte una, si bé la primera es va retardar com a conseqüència del ràpid confinament de la Conca.

Per Fàbregas, aquestes publicacions són “un producte necessari, que interessa molt a la gent, que vol saber el que passa a les seves poblacions. Estem vius i a peu de canó, continuant i resistint”.

Alhora, ha destacat que “creiem que la crisi actual serà una prova evident per als que es volen carregar el paper que ni la COVID-19 ho aconseguirà i que, encara que tots tinguem la nostra pàgina web, també mantindrem el paper per l’anàlisi i la reflexió”.

Vídeo amb La Veu de l’Anoia
En el primer dels vídeos, de tres minuts de durada, tots els mitjans que intervenen, des de La Veu de l’Anoia a La Veu de Flix, La portada, Diari de Manlleu o Informació Jonquera, coincideixen que “la premsa comarcal està jugant en aquest moment un paper molt important, perquè la gent necessita saber què passa al seu voltant “.

La premsa comarcal dóna feina actualment a un miler de professionals i, segons remarca Fàbregas, “som líders com a primer diari de Catalunya, ja que si ens sumem tenim un trenta per cent de l’audiència”.
Podeu veure el vídeo a continuació:

Comparteix l'article:

Comenta aquest article:

L'Enquesta

Penses que a Igualada hi ha bona oferta d'oci nocturn els mesos d'estiu?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta

Et recomanem