Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

23 de juny de 2025

Finalitzen les obres de connexió de Calonge de Segarra amb la xarxa Ter-Llobregat

Calonge rebrà l'aigua de la Llosa del Cavall garantint així aigua en quantitat i qualitat

Un article de
2 minuts

El passat 11 de juny es va posar en marxa la connexió de Calonge de Segarra amb la xarxa d’abastament d’aigua Ter-Llobregat.

L’aigua de l’embassament de la Llosa del Cavall, un cop tractada a la planta potabilitzadora del Cardener, situada a Navès (Solsonès) i gestionada per l’Ens d’Abastament d’Aigua Ter-Llobregat, es transporta a través d’una gran conducció fins a Igualada.

Les obres per abastir Calonge de Segarra han consistit en la construcció d’una canonada de derivació que surt des d’aquesta conducció i que connecta amb el dipòsit municipal al Turó de Ballester. La diferència de cota entre la planta potabilitzadora i el dipòsit municipal permeten que l’aigua arribi per gravetat fins al dipòsit, que compta amb una vàlvula d’entrada automatitzada per controlar el nivell del dipòsit i assegurar que es garanteixi la demanda.

Aquesta obra ha format part del paquet de mesures licitades d’emergència per part de l’Ens d’Abastament d’Aigua Ter-Llobregat per a garantir el subministrament i la qualitat de l’aigua a la comarca.

Fins ara, el municipi de Calonge de Segarra s’abastia d’aigües subterrànies, a través d’un únic pou captació, i sovint havia d’afrontar episodis de baixa qualitat de l’aigua. La connexió a la xarxa Ter-Llobregat permetrà a Calonge de Segarra disposar d’una garantia d’aigua en quantitat i qualitat.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×

Registre de nou jugador / jugadora

Selecciona l'Avatar que més t'agradi.

Dades bàsiques.

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.