La situació excepcional provocada per la pandèmia del Covid-19 ha alterat la programació televisiva i per això el Canal 33 va fer una crida en què demanava a les entitats musicals que oferissin gravacions de concerts que poguessin ser d’interès. La Mixta hi va presentar aquesta proposta perquè és molt escaient per als dies de Setmana Santa i va resultar escollida.
L’emissió serà pel Canal 33 a les 22:00h.
Una Passió diferent
Part de la bellesa de la Passió de Telemann és la simplicitat i la franquesa de la seva música i la narració. La congregació participava cantant en els corals de les obres de Telemann, que volia que aquests siguessin prou senzills perquè la congregació cantés, però alhora afegia que no els volia limitar a simples “harmonies de timbales”. Hi ha, per descomptat, moments profundament dramàtics, com la crida de la multitud per alliberar Barrabàs, el cor Ach klage o les paraules de Jesús moribund a la creu. Aquesta Passió de 1744, a més de per les àries expressives, destaca sobretot pels seus cors dramàtics. A diferència d’altres passions, Telemann utilitza només tres corals aquí:
al principi, durant l’escena de la muntanya de les Oliveres i com a conclusió.
La Coral Mixta
La Coral Mixta ha treballat un repertori extens que comprèn des d’obres del Renaixement fins a autors contemporanis, a més de cançons tradicionals i populars de Catalunya i d’arreu. Algunes de les obres que ha treballat són la Missa a 5 veus de Joan Cererols, el Magnificat de Bach, el Rèquiem de José Mª Azurmendi, Music for the Funeral of Queen Mary de Purcell, A Ceremony of Carols de Britten, la Missa solemne de Santa Cecília de Gounod, Totentanz d’Hugo Distler, l’òpera Dido i Enees de Purcell, el motet Jesu, meine Freude,
de Bach, els madrigals del llibre segon de Monteverdi, el Rèquiem de Mozart i el Rèquiem de Fauré, així com la Passió segons Sant Joan de Bach, Un rèquiem alemany de Brahms, el Stabat Mater de Haydn i el Rèquiem de Gounod.