Un article de
La Veu de l'Anoia
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
26 d'abril de 2018

Els Socialistes de l’Anoia Sud exigeixen el projecte i calendari de millores per la B224

Un article de
La Veu de l'Anoia

El passat dijous, 25 de gener, el Secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, presentava, a Martorell, el projecte de millora de la carretera B224 al Baix Llobregat i a l’Anoia. Es va tractar de presentar les millores previstes a partir de l’any 2019 a la zona entre Sant Esteve de Sesrovires i Martorell motivades pel desenvolupament del Pla Director Urbanístic de l’Activitat Econòmica del Llobregat Nord, que se situa entre Abrera, Martorell i Sant Esteve de Sesrovires. El desdoblament en aquesta zona té motius estrictament econòmics.

Sense calendari ni proposta de millores pel tram: rotonda de Sant Esteve – Vallbona d’Anoia

La pràctica totalitat dels sinistres ocorreguts a la B224 durant els primers mesos del 2018 han succeït en el tram entre Sant Esteve de Sesrovires i Piera. Un total de 12 accidents amb tres persones mortes i ferits de diverses consideracions.

Els Socialistes de l’Anoia Sud volen posar de manifest “l’abandonament que els veïns de Capellades, Vallbona, Piera, Els Hostalets de Pierola i Masquefa pateixen. En cap cas s’ha tingut en consideració la seguretat dels usuaris per planificar les actuacions que cal realitzar a la B224”. No comprenen que el tram amb més sinistralitat no tingui ni projecte de millora ni calendari.

Als trams Sant Esteve de Sesrovires – Masquefa i Masquefa-Piera-Vallbona-Capellades tot està per decidir. No s’han definit els projectes de circumval·lació de Piera, Vallbona d’Anoia ni el desdoblament entre Masquefa i Capellades. Ni tan sols estan definides les millores puntuals en les diferents travessies de nuclis de població com Can Bonastre, Piera o Vallbona, així com els nombrosos i perillosos encreuaments a nivell existents a la via, entre els quals s’inclou un dels dos passos a nivell existents a la xarxa ferroviària de Ferrocarrils de la Generalitat (l’altre a Igualada).

Els governs del PdCAT de l’Anoia Sud aplaudeixen l’abandonament dels veïns

Els alcaldes de Piera i Masquefa es van fer les corresponents fotografies amb els responsables del Departament de Territori i Sostenibilitat i han celebrat el desdoblament de la B224 al Baix Llobregat. Però fins al moment, i davant de l’elevat nombre d’accidents, no han elevat la queixa perquè es prenguin mesures al tram de la B224 que transcorre per l’Anoia Sud.

Els Socialistes de l’Anoia exigim el projecte i calendari de millores per la B224 a l’Anoia Sud

Sense millores en aquesta zona la inseguretat augmenta i es perpetua, posant diàriament en perill la vida de milers de persones.

Els Socialistes de l’Anoia, amb l’alcaldessa de Vallbona, Maribel Ferrer i l’alcalde dels Hostalets de Pierola, Daniel Vendrell al capdavant, exigeixen “un calendari clar i planificat del desenvolupament, millores i actuacions a la carretera B224 al seu pas per l’Anoia Sud”. En les properes setmanes es presentaran iniciatives al Parlament de Catalunya per denunciar la situació d’abandonament dels veïns de l’Anoia Sud.

Reclamació històrica dels Socialistes de l’Anoia

En els darrers anys els socialistes han liderat mocions en els ajuntaments i preguntes al Parlament de Catalunya sobre el posicionament del govern de la Generalitat amb l’objectiu de posar la problemàtica de la B224 en l’agenda política, davant la greu situació d’inseguretat per una banda, i d’ofegament econòmic per l’altra banda.

Segons els Socialistes, el Departament de Territori “ha menystingut, des de fa anys aquesta necessitat pels ciutadans i teixit econòmic de l’Anoia Sud, i el Consell Comarcal ha estat incapaç de liderar i vehicular la demanda de millores cap el govern de Catalunya. La situació va esdevenir esperpèntica, amb uns pressupostos 2017 de la Generalitat que preveien 0€ d’inversió en millores a la carretera B224”.

Va ser una esmena dels Socialistes de l’Anoia la que va permetre incorporar partides per millorar la carretera als pressupostos de la Generalitat 2017, tot i el vot contrari de Junts pel Si (PdCat i ERC) i l’abstenció de la CUP.

Afegeixen que “la situació de la carretera B244 s’afegeix al dèficit d’infraestructures i serveis de mobilitat de la zona, amb un servei d’autobús minso i un servei de ferrocarril que no és competitiu amb el vehicle privat”.

Comparteix l'article: