Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

12 de desembre de 2025

Desarticulen una banda dedicada al cultiu de marihuana i venda de cocaïna a l’Anoia

Es van fer cinc entrades en immobles de Vilanova del Camí, Calaf, Carme i Igualada, i es van detenir quatre persones per tràfic de drogues

Un article de

Els Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de la comissaria d’Igualada van detenir el passat 2 de desembre dos homes i dues dones, de 44, 33, 39 i 34 anys, com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública (tràfic de drogues), defraudació de fluid elèctric i pertinença a grup criminal.

Les detencions són el resultat d’una investigació iniciada a finals del 2024 quan els mossos van tenir coneixement de la possible existència d’una plantació de marihuana en una casa de Calaf. Durant la investigació els mossos van descobrir que els responsables de la plantació formaven part d’una organització criminal que tenia un segon immoble a la població del Carme dedicat al cultiu marihuana.

El grup criminal estava format, principalment, per tres persones que tenien diferents rols i responsabilitats. A banda del líder hi havia la persona encarregada de la supervisió i cura de les plantacions i una altra de la logística. Durant la collita i la fase final del procés, els principals membres del grup utilitzaven altres persones per processar i moure la substància ràpidament i amb seguretat.  

A mesura que les investigacions avançaven, els investigadors van esbrinar que el grup criminal també es dedicava a la manipulació i distribució de cocaïna. La venda i distribució d’aquesta droga es feia des d’un immoble de Vilanova del Camí.

Un cop els mossos van tenir la investigació finalitzada, el 2 de desembre es van fer cinc entrades i escorcolls a dos domicilis de Vilanova del Camí, un immoble d’Igualada, una casa de Calaf i una casa del Carme.

A Calaf i el Carme es van localitzar plantacions de marihuana amb un total de 1.722 plantes. En els dos immobles hi havia una complexa instal·lació amb ventiladors, aparells d’aire condicionat i altres estris per afavorir el cultiu. En tots dos casos hi havia el subministrament elèctric manipulat.

Una de les cases de Vilanova del Camí estava dedicada a la manipulació i distribució de cocaïna. A l’interior es van localitzar 7,9 kg de cocaïna i estris per manipular i distribuir la droga. A l’altra casa de Vilanova del Camí es van localitzar 6,8 kg de trinxat de marihuana i 3.671 planters de marihuana per la venda al detall.

Durant les entrades es van detenir els tres principals membres del grup, i l’endemà una quarta persona. El 4 de desembre van passar a disposició judicial.

El principal punt de venda de cocaïna de l’Anoia

Aquest dispositiu policial ha permès clausurar el principal punt de distribució de cocaïna de l’Anoia. Els detinguts utilitzaven una casa de Vilanova del Camí per manipular i distribuir la cocaïna. Aconseguien la cocaïna en roca i la transformaven en dosis individuals per la seva venda i distribució.

Al llarg de la investigació, els mossos van poder constatar que molts dels compradors i consumidors delinquien per a aconseguir diners per poder comprar la droga. Un dels objectius estratègics de l’ABP Anoia és focalitzar l’activitat policial en el tràfic de substàncies estupefaents, donat que hi ha una relació entre l’augment dels delictes contra el patrimoni i el consum dels presumptes autors.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×

Registra't

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.

Iniciar sessió

Si ja estàs registrat inicia la teva sessión.

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.

No tens compte?
Registra't

Registre de nou jugador / jugadora

Selecciona l'Avatar que més t'agradi.*

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.