D’aquesta manera, les persones que viatgin amb FGC a partir de divendres hauran de disposar d’un títol de transport en vigor i validar-lo a les màquines de control de passatgers, com és habitual.
La mesura aplicada els darrers dies ha coincidit amb la restricció excepcional de la mobilitat, derivada de l’aturada de tots els sectors econòmics que fossin serveis no essencials. Per tant, es tractava de posar la xarxa a disposició d’aquelles persones dedicades a serveis essencials i autoritzades a desplaçar-se, quelcom que, durant aquests dies, els cossos de seguretat han contribuït a garantir.
Seguint les indicacions de L’ATM de Barcelona, totes les persones usuàries que han fet ús del transport públic entre el 2 i el 9 d’abril han de guardar qualsevol abonament de transport la validesa del qual estigués en marxa durant aquest interval de vuit dies. Un cop acabi el període d’emergència, es compensaran aquests vuit dies de gratuïtat (o els dies corresponents no aprofitats, en cas que el títol hagi caducat entre el 2 i el 9 d’abril), en tant que l’atenció i sol·licituds presencials estan temporalment interrompudes.
Descens d’un 28% de la demanda
Des que es va limitar la mobilitat laboral exclusivament als desplaçaments de les persones que es dediquen als serveis essencials, el dia 30 de març, la demanda a les línies metropolitanes d’FGC s’ha reduït un 28% respecte les setmanes anterior. Així, si la setmana del 23 de març hi va haver 141.616 desplaçaments de dilluns a diumenge, la setmana del 30 de març aquesta xifra es va situar en 101.409 viatges. I la tendència s’ha mantingut des de dilluns d’aquesta Setmana Santa.