10.5 C
Igualada
Dimarts, octubre 26, 2021

El Consell Comarcal i els municipis anoiencs preparen la temporada d’estiu i projecten el futur immediat

El Museu Molí Paperer de Capellades va acollir, el 27 de maig, la primera sessió de plenari de l’ens Anoia Turisme, l’espai de coordinació i concertació estratègica del turisme entre administracions a la comarca. Hi van prendre part representants del Consell Comarcal i dels consistoris d’Argençola, Calonge de Segarra, Capellades, Carme, Els Hostalets de Pierola, Igualada, Jorba, La Llacuna, La Pobla de Claramunt, La Torre de Claramunt, Masquefa, Òdena, Rubió, Santa Margarida de Montbui, Santa Maria de Miralles, Sant Pere Sallavinera i Vilanova del Camí.

El Consell va presentar inicialment la memòria 2020 que recull les iniciatives dutes a terme en l’àmbit del turisme l’any passat. I, a continuació, es van plantejar les línies estratègiques per a la imminent temporada d’estiu. Segons previsions de la Diputació de Barcelona, gairebé la meitat dels catalans preveuen viatjar en els mesos immediats i un 20% ho farà dins del territori. Aquest és un perfil de visitant que des de l’Anoia es vol atraure, potenciant el turisme familiar, esportiu i de proximitat i, molt especialment, aprofitant la necessitat que tenen moltes persones de deixar enrere el tancament i les limitacions vinculats a la pandèmia i gaudir de noves experiències. Per això, es planteja mantenir vigent l’eslògan de l’any passat “Escapa’t a l’Anoia, t’ho mereixes!”, aplicat en diferents canals de comunicació i difusió.


El conseller de turisme, Daniel Gutiérrez, explica que “entre els anys 2020 i 2021, el Consell Comarcal farà una inversió en promoció turística de gairebé 60.000 euros, amb l’objectiu de traslladar el missatge de la comarca al nostre potencial visitant i incrementar el nombre de persones que descobreixin l’Anoia i les seves experiències turístiques; és l’esforç econòmic més gran mai fet en promoció turística i estem segurs que generarà un impacte directe molt important en el territori i en les empreses turístiques de la comarca”.
Posteriorment es van abordar diferents temes d’interès per als municipis participants, reunits en quatre comissions territorials de treball: Alta Anoia, Conca d’Òdena, Valls de l’Anoia i Serres de l’Anoia. En aquestes comissions es van compartir experiències turístiques de cadascun d’ells, es van començar a explorar sinergies i vies de col·laboració i es van valorar possibles idees i accions de cara a 2022. L’aposta per la promoció de l’entorn natural, del turisme actiu i respectuós amb l’entorn, la necessitat de crear nou material informatiu, de millorar la senyalització de rutes estables o d’oferir més i millors serveis al visitant, van ser alguns dels aspectes destacats.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

El Monbus CB Igualada segueix al capdamunt de la classificació

AE BADALONÈS DIMONIS 76 MONBUS CB IGUALADA 82 El CB Igualada disputava el passat dissabte 23 d'octubre la 4a jornada del grup C-2 de lliga EBA....

Estem matant la llengua… molt educadament

Segons la lingüista anoienca Carme Junyent “el 95% de les llengües del món estan en risc de desaparició. Entre elles, el català”. Com pot ser...

Mor un motorista de 55 anys en una col·lisió frontal a la B-112 a Collbató

Un motorista de 55 anys va morir ahir diumenge en una col·lisió frontal al punt quilomètric 2 de la B-112, a l'altura de Collbató,...

La Torre engega la tercera edició dels pressupostos participatius

L'Ajuntament de la Torre de Claramunt obre a la ciutadania la decisió sobre a què destinarà 35.000 euros del pressupost municipal per tercer any....

Encatllats

CE EL CATLLAR 3 CF IGUALADA 2 Després de tres jornades, el CF Igualada arribava al Municipal d'El Catllar amb ganes de mantenir-se a la zona...
Compartir