25.2 C
Igualada
Dimarts, juny 22, 2021

El Consell Comarcal i els municipis anoiencs preparen la temporada d’estiu i projecten el futur immediat

El Museu Molí Paperer de Capellades va acollir, el 27 de maig, la primera sessió de plenari de l’ens Anoia Turisme, l’espai de coordinació i concertació estratègica del turisme entre administracions a la comarca. Hi van prendre part representants del Consell Comarcal i dels consistoris d’Argençola, Calonge de Segarra, Capellades, Carme, Els Hostalets de Pierola, Igualada, Jorba, La Llacuna, La Pobla de Claramunt, La Torre de Claramunt, Masquefa, Òdena, Rubió, Santa Margarida de Montbui, Santa Maria de Miralles, Sant Pere Sallavinera i Vilanova del Camí.

El Consell va presentar inicialment la memòria 2020 que recull les iniciatives dutes a terme en l’àmbit del turisme l’any passat. I, a continuació, es van plantejar les línies estratègiques per a la imminent temporada d’estiu. Segons previsions de la Diputació de Barcelona, gairebé la meitat dels catalans preveuen viatjar en els mesos immediats i un 20% ho farà dins del territori. Aquest és un perfil de visitant que des de l’Anoia es vol atraure, potenciant el turisme familiar, esportiu i de proximitat i, molt especialment, aprofitant la necessitat que tenen moltes persones de deixar enrere el tancament i les limitacions vinculats a la pandèmia i gaudir de noves experiències. Per això, es planteja mantenir vigent l’eslògan de l’any passat “Escapa’t a l’Anoia, t’ho mereixes!”, aplicat en diferents canals de comunicació i difusió.


El conseller de turisme, Daniel Gutiérrez, explica que “entre els anys 2020 i 2021, el Consell Comarcal farà una inversió en promoció turística de gairebé 60.000 euros, amb l’objectiu de traslladar el missatge de la comarca al nostre potencial visitant i incrementar el nombre de persones que descobreixin l’Anoia i les seves experiències turístiques; és l’esforç econòmic més gran mai fet en promoció turística i estem segurs que generarà un impacte directe molt important en el territori i en les empreses turístiques de la comarca”.
Posteriorment es van abordar diferents temes d’interès per als municipis participants, reunits en quatre comissions territorials de treball: Alta Anoia, Conca d’Òdena, Valls de l’Anoia i Serres de l’Anoia. En aquestes comissions es van compartir experiències turístiques de cadascun d’ells, es van començar a explorar sinergies i vies de col·laboració i es van valorar possibles idees i accions de cara a 2022. L’aposta per la promoció de l’entorn natural, del turisme actiu i respectuós amb l’entorn, la necessitat de crear nou material informatiu, de millorar la senyalització de rutes estables o d’oferir més i millors serveis al visitant, van ser alguns dels aspectes destacats.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Enquesta: creus que l’Anoia s’està convertint en una comarca dormitori?

Actualment, el nombre d’afiliats a la Seguretat Social que viuen a l’Anoia és de 49.594, però que a més hi treballen, és de 33.740,...

Vilanova recorda que donar menjar als ànecs del Parc Fluvial pot suposar una multa

L’àrea de Medi Ambient ha instal·lat tres cartells informatius al Parc Fluvial que recorda que donar menjar als ànecs i altres aus, està prohibit....

Carme inaugura la remodelació de la piscina

Aquest passat cap de setmana, els veïns i veïnes de Carme van poder veure el resultat de les obres de remodelació del vas gran...

David Oliva és escollit primer secretari de la Joventut Socialista de l’Anoia

La Joventut Socialista de l’Anoia ha celebrat, aquest diumenge 20 de juny, el 5è Congrés de Federació amb prop d’un centenar de persones al...

Òdena vol posar fre als “botellons” al Pla de les Gavarreres

L'Ajuntament d'Òdena ha començat a treballar juntament amb l'Associació dels Plans, la Policia Local i Mossos d'Esquadra noves mesures per aturar el 'botellón' i...
Compartir