Eixarcolant inicia la campanya #FemQuePassinCoses

Foto: Monica_Solà
8 de desembre de 2023

Eixarcolant va arrencar divendres 1 de desembre, la campanya #FemQuePassinCoses, una crida a l’acció per fer créixer la comunitat d’Eixarcolant fins a les 2.000 sòcis, i arribar així a totes aquelles persones interessades en les plantes oblidades i compromeses en la construcció de sistemes alimentaris més justos i sostenibles.

La campanya, que s’allargarà fins al proper 31 de gener, compta amb el recolzament de 100 prescriptores, persones referents en diferents àmbits que mostren el seu suport públic als reptes plantejats i que amb el seu posicionament volen posar de relleu la importància d’enfortir la base social d’Eixarcolant per contribuir a donar-hi resposta. Així, la campanya vol generar una reflexió en positiu a totes les persones que s’identifiquin amb aquests reptes.

Foto: Monica_Solà
Foto: Monica_Solà

Vol posar de manifest les eines que el col·lectiu reivindica que “tenim a les nostres mans, per canviar el curs de les coses, i que per aconseguir-ho només cal passar a l’acció”.

La base social és l’element més valuós d’Eixarcolant. Fa possible l’arrelament arreu del territori, i és clau per poder donar resposta a reptes crucials per al futur dels sistemes agroalimentaris. És entorn a sis d’aquests reptespels quals és estratègic incrementar la base social, que s’articula la campanya. Són els següents:

  • Documentar i conservar les varietats tradicionals i els coneixements associats de les ⅔ parts del territori català que encara no s’han estudiat. Si no es fa res, desapareixeran per sempre en els propers 10 anys.
  • Aconseguir que les plantes silvestres comestibles siguin reconegudes com a aliment. Actualment no hi ha cap marc legal que empari les més de 300 especies silvestres comestibles existents a Catalunya.
  • Aconseguir que les plantes silvestres comestibles siguin tingudes en compte a les polítiques agràries i alimentàries. Són recursos que tenim a l’abast i que tanmateix malbaratem de forma sistemàtica.
  • Fer realitat la implantació generalitzada a tots els productes alimentaris d’un sistema d’etiquetatge que informi a les persones consumidores de l’impacte ambiental, social i econòmic associat a cada producte.
  • Desenvolupar eines pedagògiques que facilitin la incorporació transversal a tots els centres educatius de continguts sobre les plantes oblidades, l’agricultura i la sobirania alimentària.
  • Implementar un protocol d’enxarxament que permeti crear sinergies i aliances sòlides amb entitats i persones que treballen per uns objectius compartits, aconseguint així un efecte multiplicador i una major capacitat transformadora.
Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus que l'Ajuntament d'Igualada està treballant prou bé per al barri del Rec?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta