Un dels models que ens agrada més explicar i que serveix com a guia per tal d’assolir organitzacions amb un molt bon rendiment és el següent:
Aquest model ve a dir que les organitzacions que funcionen millor tenen tres elements necessaris, tot i que segurament no suficients:
1. Visió estratègica. Compartida i comunicada per tota l’organització
2. Rols i processos. Tot el personal de l’organització sap quina és la seva responsabilitat i què se n’espera
3. Bon ambient. Com a resultat de tenir els dos punts anteriors de la forma més adequada possible
En base a aquest esquema, us proposem un petit exercici per poder avaluar, de forma simple, quin és el grau d’assoliment dels elements anteriors a la teva organització.
1. La teva organització dedica més de 16 hores a l’any al procés de reflexió estratègica?
2. Diries que la plantilla coneix l’estratègia?
3. Els processos de la teva empresa són coneguts, s’apliquen i es van millorant?
4. Tothom te clares les seves responsabilitats?
5. S’han definit indicadors (KPIs) i es fa el seguiment adequat?
6. Els sistemes informàtics cobreixen més del 75% dels processos de l’organització?
7. Diries que hi ha un bon ambient de treball?
Per poder trobar un valor a l’enquesta, puntuarem el “sí” amb 5 punts i el “no” amb un 0
- Si el resultat final està proper al 35 punts, seguiu així!
- Si el resultat està entre els 20 i els 35 punts, teniu marge de millora. Cal veure en quins punts
- Tota puntuació per sota de 20 pot voler dir que has de revisar moltes coses.
Juguem?