Tendències econòmiques post-covid
T

18 de maig de 2022

Mckinsey ha elaborat un petit informe infogràfic sobre quines podrien ser les 12 principals tendències en el món econòmic per als propers anys. És una visió àmplia i global que ens podria donar algunes pistes a l’hora de triar les nostres estratègies empresarials.

Som-hi:
1. Els llocs de treball canvien. S’accelera l’automatització i el treball remot. El món e-commerce fa que sigui prioritari actualitzar els empleats.

2. Reequilibri corporatiu. El mercat de treball s’enfronta a canvis, des de tecnològics fins a les noves demandes de les empreses.

3. Habilitats laborals a la Xina. La Xina està construint noves habilitats pels seus treballadors. Es calcula que un 30% del personal es veurà afectat per l’automatització.

4. La inclusió importa. Les accions específiques per abordar els desequilibris i les bretxes salarials racials podrien donar grans resultats per als grups marginals.

5. El consum a Àsia puja. Es calcula que el 2030 un 70% de la població d’Àsia entrarà en el mercat de consum i s’obriran nous mercats i oportunitats.

6. Canvien les preferències dels consumidors. Els nous patrons en el consum on-line continuen. Restauració, viatges i educació tornaran a nivell pre-pandèmics.

7. Pivots empresarials i productivitat. Expandir els avantatges en les operacions aconseguides durant la pandèmia pot ampliar els resultats positius en les cadenes logístiques

8. Nous moments per als sectors tradicionals. Els productors tenen noves oportunitats, ja sigui canviant les estructures productives, incorporant noves tecnologies o nous productes.

9. Intercanvi de dades financeres. Un bon sistema obert de compartició de dades financeres podria crear més valor. Es calcula que a l’Índia aquest model podria fer créixer el PIB entre un 4 i un 5%.

10. Prioritzant la salut. La mala salut té un cost molt alt per a Europa. Cal cercar mecanismes per reduir els costos de salut.

11. Tangibilitzar els intangibles. Invertir en propietat intel·lectual i recerca fa augmentar la productivitat.

12. Riquesa dels maons i del morter. Tot i que l’economia cada cop és més digital, el principal motor de l’augment de patrimoni és l’immobiliari.

Aquests són elements que pots incorporar en el teu procés de reflexió estratègica i que espero puguin servir per trobar noves oportunitats.
Ens hi posem?

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta