12.1 C
Igualada
Dilluns, setembre 28, 2020

Igualada debat el seu model comercial al DdD de l’Ateneu

DdD 6 - Foto 7.JPG El sisè debat-tertúlia de DdD (Dimarts de Diàlegs) ha posat a debat els hàbits de compra i el model comercial d’Igualada a la Sala de Socis de l’Ateneu Igualadí, sota el títol: “Estan canviant els hàbits de compra a Igualada?”. Més de 100 persones van omplir la sala per participar de l’anàlisi i de les respostes que pot donar el comerç i la ciutat davant els canvis en els comportaments dels compradors. Primer de tot, es va posar de relleu que no hi ha una crisi del consum, sinó que el que hi ha és un consum de crisi i que això provoca un comportament més racional a l’hora de comprar. Davant d’això, les emocions juguen un paper important i com a exemple, el fet d’oferir una experiència de compra al mateix establiment pot ser determinant. També es va explicar que Igualada ha de saber què la fa singular respecte la resta de comarques i potenciar aquest missatge. Es va apuntar que, per exemple, el fet de no tenir cap centre comercial als afores com passa en altres ciutats de Catalunya, és un tret diferencial a potenciar. La introducció de l’acte va anar a càrrec d’un dels experts en psicologia del consum referents al país com és el professor de l’Escola Superior de Comerç i Distribució i de la UAB, Albert Vinyals. A través d’un diàleg-entrevista amb el coordinador de DdD, Jordi Cuadras, Vinyals va posar a damunt de la taula la situació actual dels hàbits de compra i les possibles respostes del comerç. Acte seguit s’hi van sumar els representants de diferents tipologies de comerç a la ciutat (tradicional, outlet, electrònic i d’intercanvi) i també el públic per analitzar el tema en clau igualadina. Les intervencions van ser variades. Es va parlar del valor de proximitat que aporta el comerç local i de venda de productes del territori, a diferència de les grans superficies. També es va destacar que un comerç local cohesiona la ciutat i li dóna vida. També es va parlar del paper de la política a l’hora d’afavorir la implantació d’un model comercial i del paper que hi juga l’urbanisme. En aquest sentit, es va parlar de la creació de zones peatonals i de l’hàbit històric de molts igualadins d’anar a comprar amb el cotxe fins, gairebé, a la porta de l’establiment. Des del públic també es va posar de relleu com la construcció de Mercadona o del nou Aldi que es traslladarà a un solar de davant de l’estació d’autobusos són decisions que poden afectar la cohesió de la ciutat. També es va dir que amb el comerç local se sap segur que els beneficis es queden a la ciutat i es va fer una crida a ser conscients de la responsabilitat de cadascú a l’hora de consumir, ja que predicant amb l’exemple és la manera de recolzar un model comercial o un altre. Ara bé, es va reconèixer que en un moment de crisi potser és més difícil poder fer un consum conscient per una qüestió de preu. La capacitat d’atracció d’Igualada com a capital comercial i el fet que l’organització d’esdeveniments esportius i culturals faciliti aquesta, també va ser debatuda. Al llarg del debat, també es va tractar si els igualadins compren o no a Igualada i de la ruta que molts fan pel centre de la ciutat repetint sempre els mateixos carrers recorreguts, sense passejar més enllà, on també hi ha botigues. Lligat amb això, es va parlar de que la major part de les compres es fan tot passejant i moltes vegades són per oci, més que per necessitat. La potència d’Internet, ja sigui per vendre-hi directament o tenir-hi una botiga on-line que serveixi d’aparador i es complementi amb la botiga física, també va ser un tema comentat. D’altra banda, com a alternativa al model comercial implantat arreu en aquests moments, el comerç d’intercanvi o el cooperativisme van ser posats damunt de la taula. Una vegada més, DdD vol agraïr a tothom la seva participació a l’acte, ja que la paraula del públic va tornar a ser protagonista durant la major part del debat. Tota la informació es pot trobar a la pàgina Web dimartsdedialegs.ateneuigualadi.cat i d’aquí uns dies s’anunciarà el tema de la sessió del mes de juliol.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

67 anys de Fira (part 2)

67 anys de Fira (part 1) Els anys 80 hi va haver un canvi en la Junta directiva de l’entitat que no va saber afrontar...

S’escullen les propostes finalistes del pressupost participatiu de Piera

El passat divendres 18 de setembre es va celebrar a Piera el taller TOP10!, una jornada participativa oberta a tota la ciutadania on s’havia...

La nova plaça del Pi de Santa Margarida de Montbui ja està a punt

Quan només falta la plantada de tres aurons blancs que presidiran el renovat espai de la Plaça del Pi, les obres de remodelació i...

Totes les fires que se celebren a Igualada

Fira d’Igualada és una entitat sense afany de lucre. Neix l’any 1951 amb la finalitat de fomentar fires, mercats, festes i potenciar el comerç...

“En cap cas es vol construir un macropolígon a la Conca”

Entrevista a Raquel Serra, gerent de la Mancomunitat de la Conca d`Òdena Una de les persones que millor coneixen el contingut del Pla Director Urbanístic...
Compartir