“Amb les coses del menjar no s’hi juga”. L’equip de govern del Bruc diu que aquesta dita expressa el que senten actualment, que “cal cuidar el que és important, i l’atenció a la salut, ho és”.
Des d’abans de la COVID-19 els representants municipals estan reivindicant es prestin els serveis sanitaris que requereix la població del Bruc que al consultori local. Tot i les converses que han mantingut amb les autoritats sanitàries, i els oferiments de col·laboració que han fet, a hores d’ara, expliquen, “veiem amb preocupació la falta d’un pla de treball concret per reobrir el consultori del Bruc”.
“Ens vam fer càrrec de la situació d’excepcionalitat que havia generat la COVID i de la necessitat de donar temps per posar en ordre els serveis i optimitzar els recursos disponibles. Així ho vam defensar públicament. Ens preocupa que el que ha de ser excepcional passi a ser normalitzat”, afegeixen des del govern municipal.
I segueixen, “de cap de les maneres podem acceptar que es normalitzi un consultori tancat, com no podem deixar de dir que part dels problemes que patim a nivell de serveis sanitaris són conseqüència de les retallades pressupostàries i de la manca d’una aposta que permeti mantenir un servei sanitari català de qualitat i proper”.
Ara mateix, la població del Bruc ha de fer 18 km per anar, per exemple, des de Montserrat Parc al CAP d’Esparreguera, o 10 Km, per anar del Bruc centre al CAP. Des del consistori entenen que “cal aprofitar al màxim les potencialitats que ens donen les noves tecnologies, però aquests usos no poden anar en detriment d’una atenció sanitària de proximitat adaptada a les necessitats de la població”.
Per acabar el seu comunicat, el govern del Bruc expliquen que han traslladat en repetides vegades a la Consellera aquestes preocupacions.