Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

17 d'abril de 2018

Un tiet avi del jutge Llarena va fer de mestre a Igualada

Un article de

Un tiet avi del jutge Pablo Llarena, Josep Llarena i Lluna, va viure a Igualada ocupant una plaça de mestre de l’escola pública, segons que ha revelat el mestre de l’escola Pompeu Fabra de Mollerussa, Ramon Manuel Ribelles, que n’ha fet l’arbre genealògic. Llarena, nascut a Lleida el 24 de maig de 1904, va ser represaliat pel govern franquista l’any 1940, i no va poder tornar a exercir fins el 1945, quan va arribar a Igualada.
Formava part d’una família nombrosa. El seu pare era de Burgos i la seva mare d’Amposta. Tres dels seus sis germans van ser mestres com ell.
Molt conegut a l’Alt Penedès i especialment a Torrelavit, on va ser mestre durant molts anys i es va casar amb la també mestra Teresa Xibillé, que va ser la titular de l’escola pública de Vallbona d’Anoia, tenia profundes arrels republicanes i democràtiques.

Més informació divendres a La Veu de l’Anoia.
A la foto, Josep Llarena amb la seva esposa i mestra de Vallbona, Teresa Xibillé.

Jordi Puiggròs

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×