18.9 C
Igualada
Dissabte, octubre 24, 2020

Què és això d’actiu de marca?

Guillem Recolons
Consultor d’Estratègia en Personal Branding

 

És clar que tu ets el teu actiu de marca més important. Un actiu que ningú pot treure’t. Els teus coneixements, competències, accions, mirades i experiències et converteixen en una persona única, irrepetible.

Però no et deixis enganyar: el personal branding, la gestió de la teva marca personal NO consisteix a trobar la teva millor versió. Aquesta és una frase molt bonica, però irreal, o almenys incompleta. Es tracta de trobar, treballar i projectar la teva millor versió. I mesurar-la. I modificar elements de la teva estratègia quan calgui.

Si hagués de llistar aquí el meu CV d’errors, necessitaria un ebook. I gairebé sempre aquests errors han vingut de l’autocomplaença, de creure que un copet a l’esquena o like en una xarxa social podrien ser assimilats com a signes d’èxit.

Què vols que representi el teu actiu de marca?
Ja he comentat que el teu actiu de marca personal ets tu. Ara necessites fer un exercici d’empatia per entendre quin és el posicionament, el territori de marca que vols ocupar en la ment dels teus grups d’interès o stakeholders.

Recalco la paraula “marca” per alguna cosa important. Si únicament t’abraces a una proposta de valor genèrica no única, estàs més a prop de representar un producte que un actiu de marca.
Si apostes per funcionalitat (habilitats dures) sense habilitats relacionades amb la inteŀligència emocional, competiràs per preu. I serà a preu baix. Sempre estem disposats a pagar més per una marca, el seu camp de significats és molt ric, i ens resol necessitats racionals i emocionals. Pregunta’t si resols aquests dos tipus de necessitats, i si ho fas d’una manera diferent: hauràs identificat la teva proposta de valor.
Envolta’t de persones poc convencionals

Si t’envoltes de gent gris, no seràs millor que aquesta gent, seràs gris. Només la curiositat i les ganes de provar coses noves ens salvaran. I la gent gris és la conformista que prefereix viure en una mediocritat segura que arriscar i pujar cada dia a la muntanya russa de la vida. Sempre m’ha anat millor quan m’he reunit amb persones excepcionals. contagien curiositat, entusiasme i un punt de bogeria.

No preguntis a aquelles persones què saben fer, pregunta com i per què ho fan. Pregunta’ls pel seu propòsit, busca aquest costat utòpic, irreverent del que té un somni impossible i el cerca fins trobar-lo. El teu actiu de marca serà el seu. Diuen que som la mitjana de la gent amb la qual tractem. No sé quanta veritat hi ha en això, però per si de cas, millor envoltar-se de persones que s’abonin al meu insight de la proposta de valor:

“Si no aportes, no importes”.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Veïns de Calaf reclamen una solució al tema de l’aigua, ja

Els veïns de Calaf comencen a estar ja cansats dels problemes endèmics amb l’aigua del municipi, que cada vegada són més recurrents i demanen...

L’Associació Polígon dels Plans torna a la Unió de Polígons de Catalunya

L’Associació Polígons dels Plans ha tornat a formar part de la Unió de Polígons Industrials de Catalunya (UPIC), entitat vinculada a la Cambra de...

La UEA prepara per dimecres el IV Fòrum Empresarial de l’Anoia

La Unió Empresarial de l’Anoia (UEA) reprèn el proper dimecres dia 28 d’octubre, la celebració del IV Fòrum Empresarial de l’Anoia, que havia quedat...

Una sessió particular

Intensa, caòtica i productiva, serien tres adjectius per qualificar la sessió deliberativa sobre els Espais Oberts que va organitzar el Departament de Territori el...

S’ajorna l’estrena europea de l’Igualada Rigat

El Comité Europeu d’hoquei sobre patins ha decidit l’ajornament de dotze partits de les competicions continentals previstos per al pròxim novembre 7, “atenent la situació...
Compartir