Oferim el que aprenem: aprenenatge projectat al Badia i Margarit
O

cinema a Igualada - La Veu de l'Anoia - VeuAnoia.cat
19 de gener de 2017

A l’institut Badia i Margarit ens agrada treballar a partir de projectes reals que acabin tenint un resultat tangible i cada trimestre intentem que siguin més, i el més variats possible, les pràctiques reals d’aprenentatge que proposem als nostres alumnes.

Durant aquest primer trimestre, hem centrat una part del nostre treball em diferents campanyes promogudes per part de diferents organismes o des del nostre centre :

Un origami, un euro. Repte Senbazuro. La Mútua General de Catalunya organitza aquesta original campanya en què dóna un euros a la Marató de TV3 per cada origami rebut. Enguany hem participat al repte Senbazuro, que consisitia en fer mil origamis, i ho hem aconseguit. Vam aprendre a fer els origamis en anglèsi al principi va costar una mica, però en un obrir i tancar d’ulls vam tenir-ne mil i en comptes d’enfilar-los, els vam penjar a la paret, en un gran pòster quadriculat i amb els nombres primers i quadrats perfectes amb colors diferenciats. Així, mentre donàvem euros a la Marató de TV3, apreníem anglès i fèiem papiroflèxia i matemàtiques a la vegada.

 

Recapte d’aliments per al Banc de Queviures d’Igualada: Durant la campanya de Nadal hem omplert dos contenidors que vam lliurar al Banc de Queviures i hem decidit que el nostre centre sigui punt de recapte permanent, així que anirem lliurant els contenidors plens al Banc i nosaltres en portarem un registre gràfic durant tot el curs.

Per a què serveixen els diners? Amb aquesta iniciativa del Banc de Sabadell, hem reflexionat sobre per a què fem servir els diners, en què gastem conscientment i/o sense ni pràcticament saber-ho, per a què ens agradaria fer servir els diners… I hem presentat 32 dibuixos que plasmen les nostres idees. Amb aquests dibuixos, el banc donarà 32 euros (un euro per dibuix) a l’organització Save the Children.

Recollida de joguines noves. Els alumnes de 1r ESO es van organitzar i van aconseguir diners per comprar 14 joguines, que van lliurar a l’Ajuntament d’Igualada-Creu Roja el dia 22 de desembre.

Musicians and storytellers. Aquest trimestre hem realitzat 7 sortides-actuacions musicals i/o teatrals a diferents centres escolars i/o per a la gent gran. Aquestes actuacions ens permeten mostrar allò que aprenem a música i a les optatives d’instruments i també fer un treball de llengua important ja que la presentació, els discursos i les histories estan escrites i llegides pels alumnes davant d’un public a qui s’han d’adaptar ja que no és el mateix actuar davant de nadons que davant d’avis amb demència o davant d’alumnes que tenen pràcticament la mateixa edat que ells, els intèrprets.

Sordina Muteflute. Un grup d’alumnes de 2n ESO, amb el professor de música, es van presentar al concurs Sordina Muteflute amb la finalitat de guanyar un piano. Durant les estones de pati van estar treballant “Can you feel the love tonight?” i van enregistrar un vídeo que podeu veure al nostre canal de Youtube. Malhauradament el nostre vídeo no va ser el més votat i no vam aconseguir l’instrument.

Mercat Científic. Aquesta va ser una activitat interna de centre, d’intercanvi entre alumnes de tots els nivells, on tots van ser ensenyants i aprenents, explicant o escoltant allò que van elaborar i investigar sobre les llegums, amb motiu del dia de la ciència.

Reporters: La majoria de notícies del nostre centre publicades als diaris són escrites per part dels alumnes com a activitat real d’escriptura. És per això que, a vegades les notícies arribin als diaris amb una mica de demora, però pensem que és molt important que siguin ells qui les redactin.

Durant aquest segon trimestre seguirem treballant en petits projectes interns i externs, i seguirem assajant per a dos de gran envergadura:

CaixaEscena- Encontres de Teatre. 22 alumnes participaran de la trobada que organitza la Fundació La Caixa al CosmoCaixa de Barcelona els dies 24, 25 i 26 de febrer. Aquesta trobada és gratuïta per a tots els participants i els centres participants han estat prèviament seleccionats a partir d’un projecte, que l’alumnat va treballar amb la professora de l’optativa de teatre. Aquesta activitat permetrà conviure 3 dies amb altres alumnes apassionats del teatre i aprendre diferents tècniques teatrals de la mà d’experts.

Com sona l’ESO? 13 alumnes de 2n ESO participaran d’aquesta trobada musical d’instituts públics que es fa anualment i des del novembre que ja estan assajant. A més, dos alumes van fer un vídeo ballant/ actuant per presentar-se a cos de ball i cos actoral i van passar a la segona fase, que es va fer el dissabte 7 de gener a Benicàssim. Aquest projecte ens permet treballar intensament la música per acabar actuant conjuntament amb 1500 alumnes com nosaltres, però també espavilar-nos per vendre els productes del CSE per tal d’abaratir el cost del viatge i estada.

Tot això, i més, ho publicarem aquest mes de gener al número 1 de la ReBiMsta, la revista digital del nostre institut, redactada i editada pels nostres alumnes i que podreu llegir clicant a l’enllaç fix ReBiMsta de la pàgina web del centre.

Des d’aquí volem agrair a l’Ajuntament d’Igualada, Creu Roja, Banc de Sabadell, Banc de Queviures, Mútua General de Catalunya, Sordina Muteflute, Obra Social “la Caixa”, Com sona l’ESO?, Escola Dolors Martí, Llar d’Infants La Rosella, Escola Gabriel Castellà, Consorci Sociosanitari d’Igualada, i a les publicacions La Veu, L’Enllaç i Infoanoia les seves iniciatives i/o disposició a col.laborar amb nosaltres per tal de donar aquest sentit d’aprenentatge projectat al treball dels nostres alumnes. Si teniu un projecte, contacteu-nos i al BiM ens hi engresquem!

Claustre de professors de l’Institut Badia i Margarit

 

Comparteix l'article:

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta