Un article de
Pia Prat Jorba
Directora general de Publicacions Anoia
31 de desembre de 2023

«Neural Fashion AI, la revolució creativa per a les marques de moda»

Un article de
Pia Prat Jorba

Roser Bagó va començar a treballar a Neural Fashion AI des dels seus inicis, impulsant el projecte des de l’àrea de màrqueting. Un projecte apassionant que uneix dos grans mons, el de la tecnologia i la innovació i el de la moda. Neural Fashion AI és la primera plataforma dissenyada per la indústria de la moda que utilitza la Intel·ligència Artificial per ajudar a les marques i als diferents actors del sector a generar els seus continguts visuals per a les seves estratègies de màrqueting i els seus processos de creació. Aquest projecte neix de Raona, una companyia informàtica amb més de 20 anys d’experiència en el sector.

  • La creació de continguts visuals en el món de la moda sempre ha necessitat molts recursos. Què aporta la vostra plataforma?

Neural Fashion AI permet a les marques de moda, ja siguin grans o petites, estalviar costos i temps en la producció de continguts visuals, guanyar moltíssima creativitat i innovació i ser més sostenibles ja que no s’hauran de desplaçar a una localització concreta per fer el shooting d’una campanya. A més, gràcies a la plataforma, les marques podran crear  campanyes creativament molt potents sense límits de la realitat. És a dir, poden generar campanyes que no serien possibles amb un procés tradicional de producció per molt pressupost que es tingui.

En els temps en els que vivim, on l’audiència està saturada de tants impactes que rep cada dia, les marques necessiten fer campanyes diferents i memorables, i amb Neural Fashion AI ho posem a l’abast de tot tipus de marques amb grans idees.

  • Com us relacioneu amb els departaments de màrqueting?

Pels departaments de marketing, és una eina molt potent. Una gran part dels seus pressupostos van destinats als shootings de les col·leccions i gràcies a la plataforma aquests costos disminueixen molt. A més, al permetre portar la creativitat al límit, fa que puguin proposar campanyes més arriscades i atractives.

  • Us dediqueu només a la vessant de comunicació o també incidiu en l’àrea creativa?

Neural Fashion AI pot ajudar a les marques tant en el procés creatiu com en el comunicatiu per promocionar les seves novetats. Durant el procés creatiu, podem ajudar a les marques a trobar idees que inspirin les seves col·leccions, per exemple noves formes, colors, etc. a buscar una línia inspiracional que condueixi tota la campanya, a trobar inspiració per reversionar peces que son best sellers, etc.

Un cop la peça ja s’ha produït, ajudem a les marques a generar els seus continguts visuals per a les campanyes de comunicació de les col·leccions, és a dir, a generar les imatges de campanya, tots els continguts que es faran servir en els diferents canals com per exemple Xarxes Socials, Web, E-commerce, etc

  • Partiu d’imatges reals d’articles i persones per fer generar els continguts?

La nostra plataforma, a diferència d’eines de IA Generativa com podrien ser Midjourney que generen imatges generals, té la capacitat d’aprendre com és una peça de roba o bé una model concreta i generar imatges on apareixen. Per aconseguir-ho, la marca només ha de pujar unes quantes fotos de la peça de roba o model a la plataforma (poden estar fetes amb un mòbil) i a partir d’aquí la plataforma pot començar a entrenar les peces de roba i a generar imatges on apareixen models (reals o no reals, dependrà de si la marca vol treballar amb un model real i té els seus drets) vestint les peces de la marca.

Aquest procés  d’entrenament, és possible gràcies a l’acadèmia, la peça clau de la nostra plataforma que s’encarrega d’aprendre cada una de les peces de roba i de reproduir-les en imatges a posteriori.

  • La digitalització permet fer milers d’imatges, com ho feu vosaltres?

Un cop la plataforma ja ha entrenat cada un dels items (model o peça de roba), és capaç de generar milers d’imatges on apareix aquest item en l’entorn que la marca desitja.

  • Com es fa la selecció d’imatges entre tanta quantitat?

La selecció es fa des de la mateixa plataforma. La marca pot anar triant entre “Love” si li agrada la foto i “Discard” si no li agrada. Les fotos que es descarten s’eliminen i les de Love es guarden en una carpeta.

La selecció és molt senzilla ja que la marca pot triar quantes fotos vol que es generin en cada moment, per exemple podria voler generar-ne 30 un moment i després més tard 40 més. No es generen totes de cop ja que la marca pot seleccionar els paràmetres que vol en cada shooting

  • Feu tècniques de millora amb la IA com inpainting o similars?

Sí, per poder retocar les imatges que les marques necessiten, fem servir tècniques de millora amb IA. Ara mateix ho fem nosaltres manualment però molt aviat serà una opció que estarà afegida a la plataforma.

  • Com es decideix aquest procés de retocs, el treballeu conjuntament amb les marques?

Ara mateix ho fem amb la marca, però estem treballant perquè la plataforma incorpori la opció de fer els retocs, així la marca pot fer-ho de manera autònoma.

  • Avui el procés creatiu no es limita a la creació dels articles. Tothom cerca emocions i això va des de la conceptualització de la peça fins a l’aparador de la botiga, passant per tots els suports d’imatges per a les xarxes, revistes, vídeos… Com i a on col·laboreu vosaltres?

Nosaltres ajudem a generar imatges creatives per a les seves campanyes que transmetin l’essència de la marca. Oferim a les marques la possibilitat de crear campanyes que expressin el seu concepte creatiu sense límits en la producció. Gracies a Neural Fashion AI les marques poden explorar al màxim la seva creativitat i transportar les seves peces en entorns fantàstics i imaginaris. Per exemple una model sortint entre mig de foc i aigua o passejant-se per sobre d’un volcà en erupció. Per molts recursos que una marca tingui, seguint un procés tradicional de producció això no seria possible

  • Quins són els límits que condicionen la vostre creació?

Tot i que soni contradictòri, el principal límit és la teconologia, és a dir. La IA és una tecnologia relativament nova i tot el que podem oferir a amb Neural Fashion AI va lligat a ella. Per exemple, a nivell de generació de vídeos, la tecnologia no està suficientment avançada per produir peces de bona qualitat. Tot i això, és un àmbit que avança molt ràpid i cada dia ens aporta novetats, això ens permet anar-ho incorporant a Neural Fashion AI contínuament i proporcionar als nostres clients una plataforma que incorpora les últimes novetats en IA.

  • Podem dir doncs que no hi ha límits a la imaginació?

Exacte, amb Neural Fashion AI la imaginació no te límits.

  • Significa un gran estalvi, al no tenir que anar a la cerca d’espais naturals, esperar a que la llum sigui l’adient, moure grans equips de persones i aparells… Podeu recrear tot això sense moure’s de l’oficina?

Sí!, amb Neural Fashion AI podem crear imatges aconseguint les característiques que la marca desitja sense haver-nos de moure de la oficina. Podem crear imatges amb models que vesteixen les peces de la marca, a l’entorn que la marca decideixi sense haver-nos de desplaçar.

  • Com afecta això als fotògrafs, models, assistents, maquilladors i tanta gent com fins ara es necessitava per fer una bona sessió de treball?

Des del nostre punt de vista els shootings no s’eliminarant al 100% simplement per unes coses s’utilitzarà una metodologia i per altres una altre. A més, totes aquestes professions seguiran tenint un paper rellevant però la manera de treballar canviarà lleugerament. Per exemple, amb Neural Fashion AI, també tenim la capacitat de generar campanyes amb models reals per a les marques, per tant, la seva feina i els seus drets d’imatge seran fonamentals però no s’hauràn de desplaçar per fer la campanya i en podran fer més d’una a la vegada. Les campanyes en les que treballin no dependran de la seva agenda.

  • La creativitat dels grans noms que fins ara hi havia en aquest camp serà absorbida per empreses com la vostra?

Els creatius seguiran sent necessaris per aconseguir bones campanyes, Neural Fashion AI és una eina, però darrere fa falta una persona creativa que tingui clara la idea que vol per a la campanya de la marca i que sàpiga transmetre-ho a la plataforma.

  • Com ho feu amb els drets d’imatge per les models?

Amb les campanyes fetes amb Neural Fashion AI podem treballar amb dos tipus de models, models reals o models generats per la IA que no son reals. Per treballar amb models reals, és necessari que la marca tingui els drets per poder treballar amb ells i amb els models que no son reals, no hi ha problema, ja que no son persones que existeixin.

Comenta aquesta entrada:

Et recomanem×