En part és cert però no del tot. He arribat a escoltar dir que les grans tenen experiència o estan especialitzades en aquest o aquell tipus de perfil. La marca personal d’una consultora no és l’especialització en selecció de personal de determinats professionals. La marca personal d’una consultora la defineix l’específica metodologia que utilitza o el tracte que dona a les persones/candidats. Es seleccionen persones, no professionals. Un candidat finalista no el diferencia el seu cv sinó les seves competències (actituds). Per aquest motiu és un xic absurd pensar que una petita consultora, amb una marca personal ben consolidada, establerta i reconeguda, no sigui capaç d’afrontar segons quin tipus de processos.
Les petites consultores han d’especialitzar-se i no voler treballar totes igual. Per exemple, el màrqueting: treball de posicionament de la web amb les diferents xarxes socials donant a conèixer la seva especialització. La metodologia: ser uns reals especialistes en gestió per competències o la innovació en nous processos o tecnologia de rrhh les farà diferenciar-se de les seves competidores, siguin aquestes petites o grans.
Per competir: diferenciació, especialització i innovació…, rien va plus.
Manel Macià, Director en Talentia Gestíó