14.3 C
Igualada
Dimecres, octubre 5, 2022

L’Inboud Màrqueting: la nova tendència en venda digital

Eva Remolina
Economista / Amic

L’Inboud Màrqueting també anomenat Mercadotecnia d’atracció és una tècnica que el que busca principalment és captar clients mitjançant l’atracció utilitzant per a això continguts en xarxes socials, posicionament SEO i la combinació amb altres eines de venda.

L’Inboud Màrqueting va néixer de les mans de Brian Halligan i Dharmagh Shah, fundadors també de la coneguda i exitosa plataforma HubSpot i d’altres softwares de màrqueting.

Aquest mètode consta de 4 fases:
– Atreure: El primer que cal aconseguir és, d’una banda, crear contingut de qualitat, de tipus informatiu més que comercial, en el qual es donin instruccions, consells i tota mena d’informació de manera que es resolguin dubtes als potencials clients i generi interès. Els blogs han d’estar ben redactats, ser concrets i atemporals. Posteriorment, cal assolir un bon posicionament SEO, ja que de res serviria tenir bon contingut si no arriba a molta gent. El principal objectiu, per tant, seria donar a conèixer la marca i tot el que fem a com més gent millor i “portar-los” cap a nosaltres, cap a les nostres plataformes.

– Convertir: Un cop ens han arribat els clients, hem d’obtenir el registre de les seves dades personals: nom, telèfon, mail o altres dades d’interès (gustos personals, necessitats…), a fi de poder contactar amb ells i oferir-los directament allò que necessiten. Ho farem mitjançant formularis, etc.

– Educar o Tancar: En aquesta fase és on cal esforçar-se per tancar la venda, contactar amb ells, concertar visites…

– Delectar o Fidelitzar: Una vegada materialitzada la venda (o no) hem de continuar treballant a fi de mantenir-los amb nosaltres i fidelitzar-los. No sols pensant a futures compres, sinó fins i tot perquè ens promocionin en les seves xarxes. Per tant, és donar bon servei de venda, però també de postvenda.

Segons un estudi d’HubSpot, més del 80% dels professionals del màrqueting invertiran en aquesta mena d’estratègies en els pròxims anys. 

Compartir
Eva Remolina
Economista / Amic

Més notícies

Últimes notícies

Tercer “job shadowing” de I’Institut Joan Mercader

Del 26 de setembre al dia 1 d’octubre, s’ha realitzat la tercera i última mobilitat de l’Institut Joan Mercader dins del projecte CETE+ (Consorci...

Georgina Gabarró es guanya el bitllet per a les finals de les Golden Series

El passat diumenge 2 d'octubre es va celebrar la Mitja Pirineu 21K, la modalitat més curta de l'esdeveniment Salomon Ultrapirineu. Amb aquesta prova es...

Comencen les obres per posar gespa al camp de futbol de Fàtima

Les obres per instal·lar gespa artificial al camp de futbol de Fàtima ja han començat i serà una realitat durant el primer trimestre del...

Gairebé un miler de persones gaudeix del Mercat de Lletres d’Igualada

Gairebé un miler de persones van gaudir dissabte passat de les propostes literàries i culturals de l’11è Mercat de Lletres d’Igualada, que un any...

La jornada d’Aviació Adaptada torna a ser un èxit

L’aeròdrom d’Igualada-Òdena va acollir aquest dissabte 1 d'octubre a desenes de persones amb algun tipus de discapacitat, als seus acompanyants i al públic en...
Compartir