Del 18 al 25 d’abril, 3 alumnes de l’Escola Pia d’Igualada i la coordinadora del projecte hem compartit moltes experiències a Thessaloniki( Grècia). Thessaloniki, segona ciutat de Grècia i capital de la regió de Macedònia, compta amb més d’un milió d’habitants i ens ha obert les seves portes. Aquests alumnes dins l’optativa de 2nESO, Comenius, han tingut l’oportunitat de viatjar al nord de Grècia, viure amb una família i formar part del seu dia a dia i alhora incrementar la seva competència lingüística en anglès. El projecte anomenat “La influència de les TIC en la salut i l’aprenentatge” el porten a terme sis països: Dinamarca, Alemanya, Països Baixos, Polònia, Grècia i Espanya. Aquest és el segon any del projecte i a punt d’acabar-se. Durant aquesta setmana hem fet : una visita al museu tecnològic “Noesis” de Thessaloniki una sortida a les muntanyes de Meteora per visitar els monestirs de Kalambaka una exploració de la ciutat de Thessaloniki buscant indrets del casc antic al voltant de les muralles fent servir GPS i brúixola una visita d’esglésies bizantines i de l’emblemàtica Torre Blanca, símbol de la ciutat una excursió a Vergina, on vam veure les tombes dels reis de Macedònia una excursió a Edessa, on vam gaudir del famós salt d’aigua un tast dels diferents i típics àpats grecs un intent de participar en jocs i balls tradicionals grecs una aproximació al sistema educatiu grec una passejada joiosa per la riquesa històrica i pels monuments de la ciutat Sobretot, hem pogut compartir amb els altres països l’art, la cultura i els principals museus de la ciutat. I també hem concretat, redactat i avaluat el projecte fins ara, per part dels coordinadors de cada país. Aquesta és la cinquena mobilitat Comenius i ha estat molt positiva. Hem pogut gaudir d’una excel·lent hospitalitat, cordialitat i caliu per part del poble grec que ens ha fet estimar el seu país i, encara més, la seva gent.
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
L’Escola Pia realitza un viatge Comenius a Grècia
El + llegit





Més noticies



