L’arribada del turisme en la dècada dels 60’s i 70’s va transformar el paisatge, la economia i fins i tot la identitat cultural de bona part de la costa espanyola. ¡Que vienennn las suecassss! alertava l’Alfredo Landa en aquella peli de la transició.
La Intel·ligència Artificial (IA), com la turista sueca a la costa, està envaint acceleradament tots els àmbits de la nostra vida. Ja en tenim alguns tastets quotidians com el robot netejador domèstic Roomba o l’assistent Siri d’Apple al nostre iPhone.
D’altres exemples més cridaners de IA que hem pogut llegir en premsa recentment són els bots que operen en els mercats financers -substituint bona part dels traders humanso l’Alpha Go, el programa de Google que ha après a jugar autònomament al tradicional joc xinès Go… i guanyar als millors jugadors mundials.
La irrupció de la IA en el mercat de treball, com les turistes sueques en la dècada dels 60’s, generarà oportunitats de negoci i tipus de feines que demandaran noves competències i aptituds. El professor i divulgador Lasse Rouhiainen en senyala 4: competències tècniques en relació a l’IA, intel·ligència social, creativitat i capacitat d’aprendre. Economista
Xavier Morales, Economista