El conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernàndez, ha anunciat aquest dilluns que durant el març començarà la construcció de la variant de Piera, la qual permetrà alliberar el trànsit de la travessera de la B-224.
La intervenció suposarà una inversió de set milions d’euros i es preveu que absorbeixi fins a 6.500 dels 7.300 que actualment circulen pel nucli urbà del municipi. Segons la Generalitat, els treballs s’allargaran durant divuit mesos.
Característiques del projecte
El traçat de la nova carretera tindrà prop de dos quilòmetres de longitud i deu metres d’amplada, s’iniciarà a l’actual carretera B-224 i vorejarà Piera pel nord fins a la rotonda de la carretera B-231.
S’han establert tres futures connexions amb la localitat: al costat nord, al costat est -que connectarà també amb la carretera B-231 cap a Esparraguera- i al costat sud. Pel que fa a estructures, es construirà una nova rotonda, s’ampliarà una d’existent i es projecta un viaducte sobre la riera de Ca n’Aguilera.
Segons el conveni formalitzat entre el Govern català i l’Ajuntament de Piera, un cop es construeixi la variant, la Generalitat traspassarà al municipi un tram de prop de 3 quilòmetres de l’actual B-224 al seu pas pel nucli urbà, atès que passarà a tenir una funcionalitat més local.