14.4 C
Igualada
Dimarts, novembre 24, 2020

La Responsabilitat Emocional del reclutador

Manel Macià
Director a Talentia Gestió

En una formació sobre “Detecció i autoavaluació de competències personals” que vaig impartir a persones en situació d’atur, en un municipi proper a Igualada, em vaig quedar sorprès de la baixa autoestima i certa desesperació amb la qual aquelles persones van acudit a les sessions.

En el transcurs de les sessions, entre d’altres motius, una de les raons de la baixa autoestima de les persones assistents és, per dir-ho d’una manera decorosa i suau, l’actitud del reclutador en les entrevistes de feina. Aquelles persones, moltes d’elles en atur de llarga durada, quan tenen l’oportunitat de ser convocades a una entrevista laboral, que malauradament és poc usual, van amb una enorme il·lusió i esperança d’aconseguir el lloc de treball. I amb què es troben aquests candidats en múltiples ocasions? Amb un reclutador que pot decidir el seu futur professional i personal i que no té en absoluta consideració l’extrema situació per la qual estan passant.

La nostra obligació com reclutadors i persones és tractar als candidats amb extremat afecte, sense oblidar, naturalment, la nostra obligació professional, proporcionant un entorn físic i emocional en la qual se sentin a gust i puguin exposar el seu valor davant nostre, sentint-se per un breu lapse de temps valorats i compresos.

Moltes d’aquestes persones tenen una formació o competències tècniques molt precària però totes elles tenen unes competències personals que, si han tingut l’ocasió de descobrir-les ja que moltes les desconeixen, són una “arma” amb la qual poden acudir a una entrevista de treball amb una seguretat i un plus de valor personal que abans no posseïen, o desconeixien, de manera que l’actitud que nosaltres hem de mostrar en front d’elles és la d’un absolut respecte i no enfonsar les seves il·lusions amb…:
•proves absurdes, algunes fins i tot vexatòries
•preguntes infames, insultants, iròniques o sarcàstiques
•afirmacions, o sentències, que desinhibeixen a la persona per al futur
•entrevistes low cost
•desconeixement del cv del candidat
•endollisme
•actitud prepotent per part del seleccionador
•aptitud manifestament ínfima del seleccionador

Tenim una Responsabilitat Emocional i ho hem de tenir molt present davant els candidats, de manera que és la nostra obligació ajudar a mantenir i fins i tot augmentar l’autoestima d’aquests durant el procés de selecció, tractant i fent-los sentir com a persones amb valor i futur. Proporcionar un tracte emocionalment digne al candidat no suposa incrementar el cost del procés, al contrari. Aquest ens mostrarà el millor del seu bagatge personal i professional pel que ens serà molt més fàcil descobrir si és el candidat ideal o no, per no dir, també, que aportem el nostre gra de sorra a la societat com a responsables socials, millorant, o almenys no enfonsant, la salut psicològica de les persones aturades

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Calaf recupera l’aigua potable després de tres mesos

Des del 17 d'agost, l'aigua de Calaf estava declarada no apta per a ús de boca per part del Departament de Salut Pública. El...

Ensurt en un restaurant d’Igualada per la mala combustió d’una caldera

  Petit ensurt aquest matí al Canaletes d'Igualada quan diversos veïns han alertat que sortia un fum estrany de la xemeneia i han avisat als...

La Diputació entrega l’estudi de mobilitat urbana sostenible a Calaf

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’ajuntament de Calaf l’Estudi de mobilitat sostenible de la població. Les propostes del treball tenen com a...

Jorba instal·la càmeres de videovigilància en diversos carrers

Aquesta darrera setmana l'Ajuntament de Jorba ha començat la instal·lació de sis càmeres de videovigilància a diverses ubicacions del municipi com a mètode dissuasiu...

Masquefa estrena dues estacions de recàrrega per a vehicles elèctrics

L’Ajuntament de Masquefa ha endegat aquesta tardor un dels plans estratègics de l’actual mandat en matèria de sostenibilitat i d’aposta per a la transició...
Compartir