La Unió Empresarial de l’Anoia es va reunir amb Ricard Font i Pere Calvet, president i director general, respectivament, de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), per parlar sobre la línia ferroviària que va des d’Igualada fins a Barcelona, la R6, també coneguda com a “carrilet”.
Paula Arias, gerent de la UEA, i Pere Vilarrubias, membre de la Comissió d’Urbanisme i Mobilitat de l’Anoia (CUMA) que també va assistir a la trobada, van traslladar als representants de FGC la demanda reiterada que es fa des del territori en relació a la línia ferroviària Igualada – Barcelona. Arias va afirmar que “som conscients que és una línia antiga i té les seves limitacions, però al territori ens sentim abandonats, ja que fa molts anys que des de l’Anoia reclamem millores i una reducció del temps de trajecte, que actualment és de 1.35h o 1.40h”.
l’orografia per on passa la línia és molt complicada i “la inversió necessària és faraònica per reduir pocs minuts el temps del trajecte actual”. Amb tot, Font afirma que des de FGC es treballarà per a millorar la R6.
Al llarg de la reunió el president de FGC va exposar les oportunitats i/o possibilitats que té la comarca per créixer, i va posar de manifest la bona situació geogràfica de l’Anoia, i les bones comunicacions per carretera que hi ha amb Tarragona i Berga (a través de l’eix transversal), amb Lleida i Barcelona (per la A-2), el Baix Llobregat i la c-58 (a través de la B-224 i la futura B-40).
El soterrament dels passos a nivell també va ser un tema que es va posar damunt la taula. El director general de Ferrocarrils, Pere Calvet, va explicar que “els de Masquefa i Vallbona d’Anoia son passos a nivell complicats de soterrar per la seva ubicació, ja que estan situats al centre de les respectives poblacions”. En canvi el d’Igualada “és un projecte factible perquè hi ha espai”. Sobre aquest tema Ricard Font també va informar a la UEA i la CUMA que segons un acord aprovat al Parlament “a partir del 2021 s’hauran de soterrar tots els passos a nivell del territori”.

