Recordo molt bé un projecte en el que vaig participar en el qual uns inversors ens van demanar que els ajudéssim a decidir sobre una possible inversió que els havien plantejat. En aquest cas vam realitzar un parell de sessions de treball per analitzar el projecte i fer els informes corresponents. La idea que va posar sobre la taula l’emprenedor (en singular i després entendreu perquè ho remarco), d’entrada semblava original i tenia sentit. En tot cas, nosaltres no estàvem per donar una opinió sinó per ajudar a decidir sobre la viabilitat econòmica del projecte.
Metodològicament, vam utilitzar la tècnica del Canvas d’Alex Osterwalder on, de forma ràpida i gràfica, es fa una anàlisi del model negoci tenint en compte els punts que es veuen en el gràfic adjut. Val a dir que entre tots vam aconseguir realitzar un bon model que tenia coherència i semblava viable. Posteriorment vam realitzar un DAFO (Matriu de Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats) on es va posar de manifest el que volem apuntar en aquest article. No és tant important que la idea sigui (o sembli) molt bona, sinó l’equip que hi ha al darrera que la vulgui tirar endavant. Amb la nostra experiència, és molt més probable que un equip potent tiri endavant un projecte dolent que un sòl emprenedor ho faci amb una gran idea al darrera.
I ja per últim, tenim el cas d’un client nostre que fa temps que li diem que el primer que ha de fer és rodejar-se de gent potent a la seva estructura i després de dos anys encara no ho ha aconseguit i, evidentment, el projecte empresarial no acaba d’arrencar.
En definitiva, dedicar temps, diners i esforços per crear el teu equip, tot i que a curt termini pugui semblar una pèrdua de temps, a mig i llarg és clar que és la garantia de l’èxit.
Ens hi posem?