Un article de
Redacció
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
6 de juny de 2014

Igualada Comerç i el comerç – Xavier Figueres

Un article de
Redacció

Vivim una època de canvis i un canvi d’època, també per al comerç. Ara es pot, en funció de les possibilitats, necessitats i preferències de cadascú, comprar més productes o béns que les generacions anteriors. A casa mateix, mitjançant el comerç electrònic, aquí, a Igualada, o lluny, si volem i ens convé. Dia rere dia la competència creix i tothom procura diversificar… És en aquest moment i context, de canvi i de dificultats, quan cal preservar el model català de comerç, i alhora, saber generar noves oportunitats. El comerç és la primera font de creació de riquesa i d’ocupació, i també un important factor de cohesió social i motor de la vida urbana, d’estructuració de la ciutat: una ciutat amb botigues i serveis, com la nostra, Igualada, és més acollidora, amable i segura. El comerç de proximitat fa ciutat i ciutadania: evita la desertització, estimula la relació, el veïnatge i la solidaritat. Ens imaginem una ciutat sense botigues a prop de casa, sense cap mena de dubte, aquesta seria la ciutat de la despersonalització, i menys humana… IMAG0082A Igualada Comerç acabem d’encetar una nova etapa, i ho fem plenament conscients de la importància de l’associacionisme avui en dia. És l’hora de compartir per competir, és l’hora d’enfortir l’associacionisme de l’oferta i la demanda, per impulsar noves dinàmiques de servei i innovació i fer així, més còmplice i satisfactòria la relació comercial. La ciutadania mereix i ha de disposar d’una oferta ben diversificada en un entorn de proximitat, i la flexibilitat del comerç tradicional ens ha de permetre oferir la millor opció entre qualitat i preu. En aquest món global, podem destacar amb les botigues pròpies i singulars, fent del servei i de l’especialitat, el valor afegit i diferenciador en relació a d’altres models de comerç. Per la majoria de persones que treballem al comerç d’Igualada, aquesta és la ciutat dels nostres fills i de les nostres filles, molts treballem i vivim aquí. Fa temps, vam fer del lema M’AGRADA IGUALADA el missatge de les nostres campanyes, però aquest no era només un missatge amb finalitat comercial, era i és una convicció, i alhora sentiment. És sobretot per això, que ens proposem fer de la col·laboració el principi de la nostra actuació, el que és bo per al comerç és bo per a la ciutat, i el que és bo per a la ciutat ha de ser bo per al comerç. Participarem o impulsarem aliances quan calgui, amb i entre diferents, entitats, institucions, empreses o iniciatives, amb l’únic objectiu de promoure i consolidar Igualada com a ciutat i capital de referència en el món del comerç. És l’hora del diàleg, del consens i dels acords. És l’hora de la promoció i de la protecció, sempre és bo, i mai és tard. Xavier Figueres – President d’Igualada Comerç

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Et recomanem×