FGC reprèn demà el servei de la línia R6 (Igualada) entre La Pobla i Igualada

334

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) reprendrà demà dimarts, dia 7 d’abril, la circulació de trens a la línia R6 (Igualada) entre les estacions de La Pobla de Claramunt i Igualada. El comitè tècnic del Procicat ha donat instruccions a FGC perquè reprengui el servei un cop aixecat el confinament específic a la Conca d’Òdena.

D’aquesta manera, des de l’inici del servei de trens de demà dimarts els trens de la línia R6 d’FGC donaran un altre cop servei en aquesta zona i tornaran a cobrir els trajectes entre les estacions de La Pobla de Claramunt, Vilanova del Camí i Igualada. A la línia R6 s’oferirà, com aquests últims dies, 1 tren/hora i sentit. El primer tren que sortirà demà d’Igualada en direcció Pl. Espanya serà a les 5.54h i l’últim a les 23.35h.

Cal recordar que, pel que fa a l’oferta de servei, FGC ha adaptat el servei a les seves línies seguint les directrius de les autoritats sanitàries i de mobilitat i assegurant que en qualsevol tren o andana la concentració de persones estigui per sota del 33% per garantir la distància de seguretat recomanada. Pel que fa al servei a la línia Llobregat-Anoia, circulen de dilluns a diumenge 1 tren/hora a la línia R5 (Barcelona-Manresa), 1 tren/hora a la línia R6 (Barcelona-Igualada) i 1 tren/hora a la línia L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa). La composició dels trens és doble (sis cotxes).

FGC va interrompre el servei de la línia R6 entre La Pobla de Claramunt i Igualada el passat 13 de març a conseqüència del confinament dels municipis de la Conca d’Òdena decretat pel Govern com a mesura excepcional per l’afectació del coronavirus SARS-CoV-2. Davant d’aquesta situació, el Departament de Territori i Sostenibilitat va ajustar l’oferta de serveis de transport per evitar la zona afectada.

Revisió i desinfecció de les instal·lacions

FGC aplicarà en aquest tram les mesures higièniques que ha anat prenent des de l’inici de l’episodi a tota la seva xarxa de tren i que continuen vigents, així com la desinfecció d’estacions, seguint allò establert en el seu Pla de contingència per minimitzar el risc d’infecció entre els clients.

De la mateixa manera, Ferrocarrils ja ha començat les tasques de revisió de les instal·lacions en aquest tram de la línia R6 per tal de garantir la represa del servei demà dimarts. En aquest sentit, tècnics d’FGC estan duent a terme tasques de revisió de via, de catenària, d’instal·lacions de seguretat i revisió del pas a nivell d’Igualada.

Una reducció de la demanda superior al 90%

Des que el dia 13 de març es van decretar les primeres mesures de reducció de la mobilitat per la Covid-19, la demanda a FGC ha experimentat un descens continu que es va situar a l’entorn del 90% la primera setmana (del 16 al 22 de març) i del 93% la segona setmana (del 23 al 29 de març). La setmana passada, la tercera, va arribar a superar el 95%, arribant així a la màxima reducció assolida fins al moment.

L’aplicació, des dijous 2 d’abril, de la suspensió del pagament al transport públic no ha tingut cap efecte en la demanda, que s’ha mantingut pràcticament en les mateixes xifres. Així per exemple, avui dilluns 6 d’abril hi ha hagut 5.234 validacions a l’hora punta, fins a les 9 hores, el que representa una reducció del 90,2% respecte el mateix dilluns de la Setmana Santa de l’any passat.

Per tant, no s’està produint l’efecte crida i la mesura de la suspensió del pagament al transport públic acompleix l’objectiu amb què es va implementar: beneficiar les persones dedicades a serveis essencials i que estan autoritzades a desplaçar-se, com a acte de reconeixement a la tasca tan crucial que estan desenvolupant en aquesta situació d’emergència del país.