15.1 C
Igualada
Dilluns, setembre 20, 2021

El Parlament insta al Govern a fer el desdoblament de la C-15 i la B-224

El Parlament de Catalunya ha aprovat una proposta de resolució sobre el desdoblament de la carretera C-15 i de la carretera B-224, dues de les reivindicacions històriques de la comarca i que la Generalitat està incomplint. Ho ha fet a través d’una petició del diputat socialista anoienc Jordi Riba. Els socialistes, a més, expliquen que el govern d’ERC i Junts va prometre, en el primer cas, que les obres començarien el 2020 i en l’altre el 2019. A hores d’ara cap de les dues està ni pressupostada ni en marxa.

La proposta de resolució aprovada referent a la C-15 insta el govern de la Generalitat a executar, abans d’acabar el segon trimestre del 2022, les obres de desdoblament anunciades de Capellades a Vilanova del Camí.

Pel que fa a la proposta de resolució referent a la BV-224 i també aprovada a instàncies del PSC, el Parlament demana el govern de la Generalitat iniciar, abans de finalitzar el segon trimestre de l’any que ve, les obres de desdoblament de la carretera B-224 en els trams de Martorell a Masquefa, que és la part que suporta més trànsit i més pas de mercaderies. El PSC recorda que per la B-224 hi passen cada dia 5.500 vehicles entre Vallbona i Piera, al tram de Sant Esteve Sesrovires són 18.200 vehicles i quan s’apropa a Martorell la xifra augmenta fins als 25.000 vehicles diaris, per la qual cosa el desdoblament de Masquefa a Martorell “és indispensable”.

El diputat del PSC Jordi Riba afirma que “la C-15 i la B-224 són les dues vies amb un índex més alt d’accidents i mortalitat a la nostra comarca. Per això des del grup socialista creiem prioritari actuar en aquestes dues vies per donar seguretat als seus usuaris i garantir una comunicació fluïda a l’Anoia Sud i també un accés fluid a comarques veïnes com l’Alt Penedès i el Garraf a través de la C-15, una via que està desdoblada a partir de Vilafranca del Penedès però que fins l’Anoia no té el format d’autovia i el nostre territori en paga les conseqüències”.

El PSC també insisteix en que la Generalitat executi la variant prevista a Piera per augmentar la seguretat de la via i apartar la carretera del municipi. La Generalitat va fer l’anunci al 2019 però no ha fet cap pas endavant en aquest sentit.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

L’Institut Joan Mercader participa de nou en l’òpera El Monstre al Laberint del Liceu

Aquest curs l’Institut Joan Mercader tornarà a estar present en el projecte col·laboratiu El Monstre al Laberint, un projecte d’òpera participativa que parteix de...

El peix comença a podrir-se pel cap

La involució institucional de l’estat espanyol -incloent-hi les comunitats autònomes- em fa pensar que els partits són a la democràcia, el que el clero...

L’Igualada Rigat inicia l’OK Lliga amb derrota però bones sensacions

IGUALADA RIGAT 3 REUS DEPORTIU 6 L’Igualada Rigat 2021-2022 ha començat la lliga amb una derrota amb bones sensacions. L’equip va plantar cara a un dels...

Tres exigències de Poble Actiu per aprovar els pressupostos

Una setmana abans del Ple Municipal sobre les ordenances i pressupostos de l’Ajuntament d’Igualada, Poble Actiu ha fet públiques les seves demandes per donar...

Toni Bou no es cansa de guanyar i ja suma 29 títol mundials

Punt i final a la temporada de Trial a l'aire, que ha celebrat la seva última cita a la localitat portuguesa de Gouveia i...
Compartir