La creació de coneixement depèn de la interacció humana. El coneixement ve de l’estudi, del debat, de l’anàlisi, de la confrontació d’idees, necessitats i opinions. El coneixement està a la ment de la gent i comprèn factors intangibles com l’experiència, el criteri i la intuïció. Per això treballar plegats, compartir i co-crear genera respostes més solides a qualsevol repte que ens plantegem que fer-ho individualment. Co-crear és establir un diàleg que permet detectar inquietuds i preocupacions del teu interlocutor i buscar una solució conjunta on cada part aporta el seu criteri, coneixement i habilitats. Per tant, sembla clar que fomentar aquest diàleg és clau per la generació de coneixement i és un factor estratègic per al desenvolupament econòmic i la competitivitat empresarial i de país.
Les empreses i governs han entès la importància de generar coneixement i tenen el repte de gestionar tot aquest procés, utilitzant nous mètodes per organitzar, compartir i utilitzar el coneixement que es generi; implementar eines de creativitat i canviar la manera de treballar de les seves institucions i la dels seus treballadors. Noves figures professionals com el “Gestor de coneixement “(GC) o disciplines com el “sevice design” que fa ben poc no existien, van en aquesta línia.
Hi ha un proverbi africà que diu: “si vols anar ràpid ves sol, si vols anar lluny ves amb amics.” Quan t’enfrontes a un repte gran, sempre és millor fer-ho acompanyat. La innovació és una carrera de fons, per tant millor anar acompanyat.
Eduard Graell, Dissenyador industrial a Loop Innovació
