Igual que la realitzada durant el darrer any, la segona edició de la Casa d’Oficis centrada en la dinamització sociocultural, s’adreça a vuit joves menors de 25 anys. Aquesta és una acció formativa subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del projecte ‘Treball als barris’. El projecte té un any de durada i està dividit en dos semestres. Durant el primer, els participants realitzen una formació teòrica i perceben una beca d’assistència. A partir del segon semestre els joves fan una formació pràctica a través d’un contracte de formació i aprenentatge cobrant el 75% del Salari Mínim Interprofessional.
El títol d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) és el nivell mínim d’estudis exigit per tal de poder accedir a aquesta nova edició de la Casa d’Oficis. A més, com a requisit, cal estar inscrit com a demandants d’ocupació al Servei d’Ocupació de Catalunya.
Durant la formació teòrica els alumnes abordaran els següents temes: programació cultural, lleure, manipulació d’aliments, serveis socials a la comunitat, educació ambiental i activitats esportives. El diferent temari els permetrà obtenir el carnet de monitor de lleure i el carnet de socorrisme.
Els alumnes posaran en pràctica els coneixements adquirits organitzant activitats pròpies, col·laborant amb actes del consistori com la festa de l’Arrela’t a Calaf o la Festa Major, o
bé integrant-se en altres propostes d’entitats i organitzacions com són els casals d’estiu, les activitats extraescolars i el Centre de Dia.
Els joves que han participat en la primera edició d’aquesta Casa d’Oficis s’han implicat molt i han organitzat propostes tan reeixides com ‘La Moguda’ o la festa ‘A Calaf fem Nadal’.
El social media, tema central d’una nova casa d’oficis
Durant el segon semestre l’Ajuntament de Calaf els farà un contracte de formació i aprenentatge i formació a través del qual cobraran el 75% del Salari Mínim Interprofessional.
Durant la formació teòrica, els participants en aquest programa es formaran en disseny i creació i gestió de pàgines web, gestió de xarxes socials, màrqueting personal i màrqueting digital, gestió de documentació i enregistrament digitalitzats i elaboració de continguts. A més, adquiriran coneixements d’enregistrament i edició d’imatges de vídeo i fotogràfiques. Els joves també podran conèixer eines per desenvolupar projectes d’emprenedoria i autoocupació.
Durant la fase de pràctiques els alumnes hauran de desenvolupar diferents projectes de comunicació per a l’Ajuntament i les seves diferents àrees.
Per realitzar les inscripcions o per a més informació, les persones interessades es poden posar en contacte amb el Centre de Recursos de l’Ocupació (CRO) de Calaf, trucant als telèfons 93 869 82 49 o al 676 476 827. També s’hi pot contactar a través de calaf.ocupacio@calaf.cat o bé dirigir-se personalment al CRO ubicat al carrer Xuriguera, número 42.
Català i anglès donen el tret de sortida a la nova oferta del CRO
En total s’han programat 13 cursos de diferents temàtiques: ‘Confecció i publicació de pàgines web’, ‘Operacions auxiliars d’enregistrament i tractament de dades i documents’, ‘Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials’, ‘Màrqueting’, ‘L’ABC de l’economia social, ‘Tècniques de negociació’ i ‘Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries’.
Les persones interessades caldrà que us poseu en contacte amb el CRO el més aviat possible.