Després de molts mesos d’obres, que van incloure una millora notable a l’avinguda Catalunya, l’Hipermercat Esclat del grup Bon Preu obrirà portes dijous vinent 19 de desembre, als espais de les antigues fàbriques de Vives Vidal i Colom Bisbal. El centre d’alimentació comptarà també amb un restaurant panoràmic de la cadena Domino’s Pizza, a més d’altres espais de venda, sales de formació, una gasolinera i una planta de l’antic edifici de Vivesa com a espai municipal que es destinarà a un centre tecnològic tèxtil. L’aparcament, amb una planta soterrada i una altra a l’aire lliure, donarà cabuda a 400 vehicles. En total, Esclat Igualada donarà a feina directament a 80 persones.
És tracta d’una sala de venda de 4.000 metres quadrats, que ha requerit una inversió de més de 13 milions d’euros. A més, a canvi de la requalificació dels terrenys -que eren industrials- el grup Bon Preu ha invertit quasi dos milions d’euros més en refer l’avinguda Catalunya en aquesta zona, amb la millora de la rotonda del carrer Lleida, i la construcció d’una nova al carrer Sant Josep.
A més, l’Esclat Igualada s’ha construït de manera que serà sostenible i ecoeficient amb l’objectiu d’estalviar el 35% del consum d’energia habitual d’un local comercial d’aquestes característiques i reduir un 40% les emissions de CO2.
El Cap d’Ensenya del grup Bon Preu, Jaume Moncunill, va parlar dilluns d’aquesta setmana amb La Veu a l’Esclat de Malla, prop de Vic, on el grup empresarial hi té les seves oficines.
Moncunill explica que l’hipermercat que s’obrirà dijous a Igualada “tindrà 4.000 metres quadrats i disposarà de totes les seccions que tenen el format d’hipermercats Esclat”. Així, a més dels espais habituals en qualsevol centre alimentari, es disposa també, per exemple, d’un ampli espai de parafarmàcia i cosmètica, amb un entorn diferenciat.
Producte català
A l’Esclat tot està etiquetat en català i els productes són, sobretot, del país. “Intentem apropar-nos als nostres ciutadans. Estem a Catalunya. Nosaltres defensem el nostre territori tant en l’idioma com en els productes amb els productes. Amb tot el que és un producte fresc, apostem pel producte de proximitat. Si hi ha pomes a Girona no ens en anem a València i si hi ha taronges a Alcanar, no ens n’anem a Castelló”, diu Moncunill.
A l’Anoia, fins ara, el grup Bon Preu només tenia presència a Piera. “Som una empresa en expansió, estem en moltes comarques. Encara ens falta territoris on no hi hem arribat, però tenim interès en estar en totes les capitals de comarca. A Igualada, poder fer el nou Esclat en una antiga fàbrica tèxtil, la veritat és que no ens ho vam pensar dues vegades”.
Excés de supermercats a la Conca
Sobre el fet que darrerament hagin obert tants supermercats a Igualada i la Conca d’Òdena, Moncunill opina que “hi ha dues realitats. La primera és que a Catalunya hi ha un excés de metres quadrats de superfície d’alimentació. I per altra banda el mercat està canviant moltíssim. Abans, els centres comercials eren el pol d’atracció, i el 50% del mercat derivava cap a aquests centres de més de 10.000 metres quadrats. I això en les últimes dues dècades ha anat perdent força. La gent ha prioritzat anar a comprar un supermercat que tingui més al costat de casa. El mercat es mou contínuament, i en aquest sentit Bon Preu intenta cobrir totes les necessitats”.