Tu no ets un humil ciutadà que han deixat caure en aquest escenari per patir, en el lapse incert de temps que anomenem vida, els embats de les desajustades forces socials, polítiques, econòmiques… Com a ciutadà ets, com a mínim, votant, contribuent, consumidor i aportador de valor gràcies al teu treball. Si vols, a més, et pots embrancar en lluites més actives i evidents per incidir en l’esdevenidor de la nostra comunitat. El món també és teu i no pots deixar que te’n manllevin la part que justament et pertoca. Alhora, vulguis o no, ets corresponsable del futur dels teus congèneres i dels nostres descendents.
Resultaria fàcil no creure i sentir així. De vegades patim també la temptació de deixar-nos dur, de permetre que siguin els altres els que decideixin, quan una mena de còmoda intuïció en forma de veueta ens diu “Si al final faran el que voldran, amb tu o sense tu”.
De tots els nostres àmbits individuals d’acció, crec que són el de l’empresa i el consum (sense menystenir els altres) aquells que ens han de permetre una major incidència en la transformació del món. En l’estudi Superbrands 2016, efectuat per la prestigiosa consultora Havas Worldwide a 28 països, s’evidencia la consciència que tenim el 70% dels ciutadans que les empreses poden acabar essent, per bé o per mal, el principal agent de canvi social, per sobre de la política. El 53% dels enquestats evidencia també la preocupació creixent sobre la justícia i la sostenibilitat que hi ha darrere des productes que consumim (què passa amb l’altre 47%? Tant els fa?).
David Cos, President d’Escola Sant Gervasi, sccl. President de Grup CLADE