Al Col·legi Jesús-Maria, donem per acabat un curs atípic

13 de juliol de 2020

Article escrit per l’Escola Jesús-Maria d’Igualada

A l’escola Jesús-Maria hem acabat l’atípic curs 2019-2020. La insòlita circumstància viscuda ens ha portat a reinventar-nos com a comunitat educativa tot i seguir la mateixa filosofia, donar creixement educatiu als nostres alumnes, fent-ho d’una forma ben diferent: de manera telemàtica.

El procés no va ser gens senzill, però amb la col·laboració de tots els membres de la comunitat educativa, i d’altres entitats vam poder arribar a iniciar aquest final de trimestre i de curs tan estrany. Així doncs, els professors, els primers implicats van utilitzar la plataforma Classroom per tenir un enllaç directe amb tots els alumnes de l’escola. No obstant això, no hagués estat possible sense el lliurament de diferents aparells tecnològics que l’escola conjuntament amb l’Escola Anoia, va prestar als alumnes que no tenien dispositiu d’accès inmediat.

La plataforma Classroom, va ser l’encarregada de gestionar tot l’aprenentatge dels nens i nenes de l’escola, amb la pecurialitat de tenir un vincle directe molt ràpid. Les videoconferències, les tasques a lliurar, el correu electrònic, van ser les formes amb les quals els alumnes de l’escola van gaudir del seu aprenentatge de manera telemàtica.
Durant el trimestre, es van realitzar multitud d’activitats i treballs per seguir aprenent, els professors, anaven preparant les tasques per poder-les penjar al classroom i els alumnes dur-les a terme en diferents terminis, vaja tot molt digital, però amb la finalitat d’aprendre.Tota aquesta feina de preparació i execució ha estat la gestió que els professors han dut a terme i que ha sigut totalment reeixida. Dos cops per setmana, els tutors de cada nivell, van realitzar videoconferències amb els seus alumnes per estar en contacte i saber de primera mà quines eren les seves necessitats educatives.

El treball telèmatic, ens ha proporcionat coses positives, noves sensacions, nous coneixements, en definitiva, una altra forma de treballar l’educació, encara que hagi sigut de manera excepcional.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari