Els problemes amb la calefacció de l’Institut Joan Mercader segueixen portant cua. L’Associació de Famílies d’Alumnes del centre ha expressat la seva profunda preocupació i indignació davant la reiteració, per tercer curs consecutiu, de la manca de calefacció al centre.
Segons la informació rebuda per l’AFA, “el Departament preveu només una reparació parcial, limitada a la planta baixa del centre, mantenint aproximadament un 50% dels espais sense calefacció“. Estava previst que el projecte de reparació anés per fases, segons va explicar el Departament fa unes setmanes. L’AFA considera aquesta mesura absolutament insuficient i inadequada, ja que no garanteix les condicions mínimes que l’alumnat i el personal docent mereixen.
“Aquesta situació vulnera les condicions bàsiques de benestar i aprenentatge de l’alumnat i dificulta, de manera inadmissible, la tasca docent, generant un entorn que no garanteix els drets dels infants ni les condicions imprescindibles per a un procés educatiu segur i saludable”, denuncien.
En els darrers dies, l’AFA ha avançat en les consultes jurídiques necessàries per establir els passos a seguir, arran de la resposta parcial a la qual s’ha compromès el Departament d’Educació com a responsable de la reparació. En aquest context, s’ha convocat una assemblea extraordinària avui dimecres, en què les famílies podran valorar i votar la possibilitat d’iniciar un procediment de reclamació patrimonial.
L’associació considera que aquesta via pot ser imprescindible per defensar els drets dels alumnes i exigir
responsabilitats “davant una situació que, massa temps després, continua sense una solució adequada”.
Concentració el 25 de novembre a la plaça de l’Ajuntament d’Igualada
Paral·lelament, i amb la voluntat de donar una resposta col·lectiva i fer visible el malestar creixent, l’AFA convoca una concentració el dimarts 25 de novembre, a les 19:30h, a la plaça de l’Ajuntament d’Igualada. L’acció coincideix amb la celebració del Ple municipal, en què es presentarà una moció que reclama una actuació urgent i definitiva al Departament i que pretén aconseguir el consens de tots els grups municipals Aquesta moció també s’ha fet arribar a diversos ajuntaments de la comarca, atès que l’Institut Joan Mercader acull alumnes d’altres municipis.
