La Veu de l’Anoia acull demà al Museu de la Pell d’Igualada la Convenció de la Premsa Comarcal i Local
L
19 de maig de 2017
Més de cent trenta persones d’arreu del país participaran demà al Museu de la Pell d’Igualada, amb motiu del 35è aniversari de La Veu de l’Anoia, en la 35a Assemblea de l’ACPC i la 10a Convenció de la Premsa Comarcal i Local. És la segona ocasió que aquesta trobada es fa a Igualada. La primera va ser el 27 de febrer de 1988, amb la 6a assemblea de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal. La Veu de l’Anoia és membre fundadora de l’ACPC.
El moment actual de la premsa de proximitat
Aquesta edició està dedicada a revisar el moment actual de la Premsa Comarcal a presentar quines són les perspectives de futur que s’obren al nostre col·lectiu i al conjunt dels mitjans en aquest important moment de transformació del sector.
Abans de la convenció, es farà, a nivell intern, l’assemblea de l’ACPC, amb unes paraules d’obertura a càrrec de l’alcalde d’Igualada, Marc Castells.
La convenció començarà a les 11.25 hores amb el veredicte del 9è Premi de Recerca Universitària Premsa Comarcal, promogut per l’ACPC i la Xarxa Vives d’Universitats.
A continuació hi haurà la taula de debat Universitat i Premsa Comarcal, moderada per Joan Cal (director executiu del grup Segre) i comptarà amb la participació de Carles Singla (Universitat Pompeu Fabra); Miquel Pueyo (Universitat de Lleida); l’igualadí Bernat López (Universitat Rovira i Virgili) i Xavier Ginesta (Universitat de Vic -Universitat Central de Catalunya).
Després, una taula rodona tractarà sobre els Joves periodistes i la Premsa Comarcal en la que hi participaran representants de mitjans associats a Premsa Comarcal. I per acabar, Enric Marín, professor del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la Universitat Autònoma de Barcelona, pronunciarà la ponència de cloenda, Crisi del periodisme, comunicació de proximitat i formació universitària.
L’acte finalitzarà amb un dinar a la nau de les encavallades, situada en el mateix Museu, i en el transcurs d’aquest es farà el lliurament de la sisena edició de Premi Premsa Comarcal.
La força de la premsa comarcal
En un estudi publicat recentment, “El model de la Premsa Comarcal”, d’Enric Yarza, s’apunta que la premsa comarcal té una gran fortalesa en 39 comarques, totes menys les de l’àrea metropolitana de Barcelona, on la població confia plenament en la premsa comarcal.
Aquest tipus de premsa, molt singular a Catalunya, compta amb el 53% de subscriptors, molt per damunt dels diaris generalistes. A més, aquests últims tenen un index de penetració en el mercat d’entre el 7 i el 9% mentre que la premsa comarcal, en alguns casos, sobrepassa el 50%.
El 81% dels lectors de premsa comarcal són exclusius, és a dir, no llegeixen mitjans generalistes. La potència de la premsa de proximitat s’ha vist reflectit en l’augment d’ingressos per publicitat. Per exemple, si l’any 2012, en plena crisi, el resultat de negoci a 17 empreses de l’ACPC (que suposen el 90% del negoci) era una perduda de 484.000 euros, al 2015 ho van capgirar amb un benefici de 828.000 euros. Actualment les 126 publicacions de l’associació (91 format paper i 35 en format digital) tenen una xifra de negoci de 26.8 milions d’euros. En els mitjans de paper, compta amb 531.000 lectors (+4,1% respecte l’any anterior) i 27,7 minuts dedicats per persona a la lectura del producte; i en format digital, amb 1,6 milions d’usuaris mensuals (+33%).
Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament certes característiques i funcions.
Funcional
Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques .
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadístiques
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense un requeriment, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o els registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només per a aquest propòsit no es pot utilitzar per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per crear perfils d'usuari per enviar publicitat, o per rastrejar l'usuari en una web o en diverses webs amb fins de màrqueting similars.