PEl nou carril bus a la B23 d’entrada a Barcelona ha suposat, com s’esperava, un gran pas endavant en la reducció del trajecte d’Igualada i l’Anoia cap a la capital catalana. Així ho ha explicat l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP).
Aquesta plataforma d’usuaris explica que el carril “ha sigut un èxit”, recollint les opinions tant de viatgers com de les empreses operadores, entre elles Monbus. “Ens indiquen guanys d’uns 10 min de mitjana en hora punta. El guany en temps es trasllada, a més a més, en un increment de la demanda. Lògic perquè en hora punta el viatge resulta més atractiu, sobretot al matí”.
PTP indica que “aquestes dades ens informen que el carril bus està complint amb els objectius del projecte, que esperava estalvis de fins a 15 min en hora superpunta, 10 min en punta i 2 min en vall. Els guanys en temps es veuran reflectits, properament, en les velocitats comercials, regularitat i puntualitat dels informes anuals de cada operadora”.
Tot i això, l’entrada a Barcelona quan s’arriba a la Diagonal continua essent un problema. “El carril bus passa del carril esquerra al carril dret. La regulació semafòrica en aquest punt, en canvi, està feta de tal forma que perjudica a l’autobús, especialment quan n’hi ha més de dos alhora. Això provoca aturades del bus que li fan perdre, com a mínim, entre 1 i 2 minuts”.
Des de l’entitat apunten que el carril bus de la B-23 és un model d’èxit a replicar i millora el servei de transport públic. “Ara hem d’assegurar que aquesta millora continuï dins Barcelona i continuïtat fins a Francesc Macià, on hi hauria d’anar una estació d’autobús interurbà per aquest corredor. L’autobús ha de ser una prioritat de totes les administracions en l’estratègia de mobilitat sostenible”.
L’entitat recorda que estem en un moment “que el transport públic és una peça clau i fonamental per la lluita contra el canvi climàtic. L’aposta per la mobilitat sostenible ha de ser clara i contundent”.