Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

29 d'octubre de 2018

S’inicien els tràmits per la construcció de l’enllaç d’Igualada amb la Ronda Sud

Un article de
3 minuts

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat la redacció del projecte que detallarà tècnicament el nou enllaç d’Igualada a la ronda Sud (C-37). Així, ha iniciat la licitació dels treballs de redacció del projecte, per un import de 261.000 euros i un termini de vuit mesos. Aquesta actuació, que comporta una inversió estimada en 12 MEUR, permetrà dotar la població d’un accés més ràpid i directe a la ronda

El projecte abasta tres termes municipals: Igualada, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui. El nou accés, que s’ubicarà entre els actuals enllaços de Sant Maure i de Vilanova del Camí, estarà format per dues rotondes i un vial d’un quilòmetre. Aquest vial tindrà dos carrils, un per sentit, de 3,50 metres d’amplada i dos vorals d’1 metre cadascun.
El traçat inclou dos viaductes per salvar la riera Garrigosa, primer, amb una longitud d’uns 40 metres i el riu Anoia, després, amb una estructura d’uns 125 metres. Un cop passat el riu Anoia, el traçat connecta amb la trama urbana d’Igualada; en concret, amb el carrer del Rec, a l’altura del carrer Misericòrdia.

En coordinació amb l’Ajuntament d’Igualada, s’ha plantejat la continuació de l’actual via per a vianants i bicicletes pel costat sud del carrer del Rec, fent-lo passar a diferent nivell respecte dels vehicles.

Redistribució de trànsits

La ronda Sud d’Igualada té sis quilòmetres de longitud i discorre des de Santa Margarida de Montbui fins a Vilanova del Camí. En el tram més proper a Igualada, la ronda té dos accessos: el de Sant Maure i el de Vilanova Sud. Així, per exemple, els conductors que accedeixen a la ronda per Vilanova del Camí han d’arribar a l’enllaç de Sant Maure (en sentit est‐oest) i després circular per la C‐37z per l’interior de la xarxa viària urbana fins arribar al centre d’Igualada. Així, aquesta actuació, a més d’una millora de l’accessibilitat, comportarà una redistribució dels trànsits a l’entorn de la ciutat d’Igualada i permetrà alliberar de trànsit de pas l’interior del nucli urbà.

En aquest sentit, l’estudi de demanda que s’ha dut a terme calcula que el nou accés d’Igualada captarà més de 7.000 vehicles diaris i que 4.200 vehicles que actualment travessen Igualada deixaran de fer-ho. Paral·lelament, 1.800 vehicles deixarien de circular per l’interior de Santa Margarida de Montbui. D’aquesta manera, a més, s’optimitzarà la ronda Sud d’Igualada, que actualment té un trànsit d’uns 5.000 vehicles diaris.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×