Un article de
Redacció
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
28 de juliol de 2024

Messcalino revoluciona la moda i el gènere de punt igualadí

La prestigiosa marca escull tres emblemàtics escenaris de la revolució industrial a Igualada com a escenaris del llançament de la Col·lecció Spring-Summer 2025

Un article de
Redacció

El grup igualadí DIUTEX ha escollit tres espais emblemàtics de la revolució industrial de la segona meitat del segle XIX a Igualada com a escenaris per a la realització del lookbook per a la imatge de la Col·lecció Spring-Summer 2025 de la firma Messcalino. Aquests tres espais, ubicats a l’històric barri del Rec d’Igualada, simbolitzen una època de progrés, desenvolupament i transformació econòmica, cultural i social durant la qual la ciutat va esdevenir un important centre de la industrialització tèxtil del país, i s’han convertit, aquests darrers dies, en el teló de fons dels models que han vestit les peces de la marca: La Bastida, dins el recinte del Vapor de Baix, el Molí i celler d’oli del Sindicat Agrícola i La Igualadina Cotonera.

L’elecció d’aquests espais emblemàtics del passat efervescent i dinàmic de la ciutat no és casual. “La revolució industrial que es va viure a Igualada aquells anys va ser el bressol de qualitat i innovació que ha perviscut a la ciutat fins ara”, assenyala Joan Rovira, Director comercial de Messcalino, afegint que “aquesta revolució va provocar una transformació econòmica i social d’Igualada, deixant una empremta i una herència que encara és evident en el tarannà, la idiosincràsia i la identitat d’una ciutat”. La Igualadina Cotonera “és un símbol de l’esplendorós passat tèxtil d’Igualada. La seva història reflecteix els canvis econòmics i socials que van transformar la ciutat i per a Messcalino és un símbol de la nostra raó de ser, del nostre ADN”.

Una part essencial d’aquest ADN de Messcalino es basa “en valors com el disseny avantguardista, la innovació, els materials d’alta qualitat i adaptabilitat” assenyala Joan Rovira, explicant que “aquests valors es reflecteixen en el disseny de la col·lecció, una col·lecció que posa la dona en el centre, amb una visió de feminitat que es defineix per l’empoderament i la diversitat”. Una dona “amb una identitat forta i un esperit innovador, que abraça les noves oportunitats i que la seva vida gira al voltant de nous estils de vida i tendències d’oci”, remarca el Director comercial de Messcalino.

Sònia López, dissenyadora de Messcalino, explica que “en la primera col·lecció d’estiu d’aquesta nova etapa de la marca hem pensat a potenciar el punt de la nostra comarca, donant molta importància als nous materials, al medi ambient i, molt especialment, a la dona. Una dona intrèpida, que irradia elegància, i que lidera el camí en la lluita per la sostenibilitat i el respecte pel medi ambient. Aquests valors són el cor de les nostres col·leccions, curosament elaborades amb els fils i teixits del Grup DIUTEX, que reflecteixen el nostre compromís amb un futur més verd i responsable.”

“La innovació en els processos i en l’estratègia de negoci, la qualitat del producte, la relació personal amb els clients són prioritaris per a la nostra marca, una marca que va més enllà del disseny i la moda, ja que és una expressió del nostre passat, de la nostra història, dels nostres valors i del nostre compromís amb l’excel·lència” destaca Joan Rovira, manifestant que “mirant enrere, mirant el nostre magnífic llegat industrial, també mirem endavant amb la voluntat que DIUTEX i Igualada liderin el gènere de punt i la moda contemporània”.

Comparteix l'article:

Et recomanem×