La Botiga al Carrer resisteix a la pujada de l’IVA i a la crisi econòmica
L

3 de setembre de 2012
botiga.jpg

Malgrat les continues notícies negatives que ens estan arribant, la pujada del IVA i els auguris d’un mes de setembre complicat, econòmicament parlant, l’última edició de la Botiga al Carrer, edició de l’estiu, ha mantingut els nivells de les temporades anteriors. Igualada Comerç i la nostra ciutat són uns dels pocs a Catalunya que encara poden presumir d’una gran capacitat d’atracció. Els números ho diuen sols, més de 100 establiments comercials i milers de visitants durant tot el dia. Com ja és habitual a Igualada, els compradors matiners han tingut més èxit i van poder adquirir peces de qualitat amb un bon preu. Segons les entrevistes fetes a peu del carrer, sembla ser que enguany els compradors al matí van ser en una gran majoria els visitants d’altres poblacions de la comarca i de les ciutats com Martorell, Abrera, Cervera, Tàrrega, etc, mentre que els igualadins van sortir una mica més tard, probablement confosos amb el canvi de temps tan radical. La veritat és que la climatologia ha sorprès a més que una persona. Mentre que els dies anteriors les temperatures pujaven còmodament a quasi 40 graus, ahir el canvi brusc de meteorologia va baixar els termòmetres a 20 graus. Encara que aquestes condicions, de fet, eren agradables i acompanyaven per realitzar unes compres còmodes, la falta de sol i una gran quantitat de núvols ha retrassat la sortida dels nostres conciutadans. No obstant, tot això es va compensar amb els primers rajos de sol, i la veritat que a la tarda els carrers d’Igualada oferien les imatges habituals de sempre, amb una gran activitat comercial, de lleure i les activitats d’animació, amb la restauració fent el seu agost, malgrat que érem al primer dia de setembre. El bon temps, una oferta variada i atractiva i activitats van justificar el gran nombre de visitants de les altres ciutats que ahir varen visitar Igualada. Les accions d’animació eren estratègicament repartides pel entre de la ciutat. N’hi ha havia maquillatge infantil durant tot, permetent una mica de distracció als menuts i als seus pares, facilitant la compra més tranquil·la, però també n’hi havia un pallasso fent taller de globoflèxia. Al llarg del matí i de la tarda, també es va convidar tot el públic a una taza de xoco-fresc, gràcies a la gentilesa d’Igualada Comerç. No obstant això, els grans van tenir també l’oportunitat de disfrutar del concert del guitarrista Nico Cesarotti, qui va agregar centenars de persones en la cruïlla de la Rambla St. Isidre amb el carrer Garcia Fossas. La gran afluència del públic també va servir per poder observar la gran potencialitat que ofereix Igualada en respecte de la seva zona peatonal. La Rambla, el carrer de Garcia Fossas, carrer Òdena, Pl. del Pilar i el carrer Nou, són només alguns carrers i zones que, segon l’opinió de l’entitat comercial igualadina guanyaria convertint-se paulatinament en zones peatonals. De fet, des de fa temps, Igualada comerç està reflexionant en aquest sentit. Naturalment, en coordinació amb l’Ajuntament, i sempre, respectant l’opinió dels comerciants,és podria treballar per eixamplar la zona comercial i peatonal de la nostra ciutat, el fet que segurament atrauria els nous operadors comercials a la nostra ciutat, i enriquiria l’oferta comercial. Al marge d’aquestes consideracions, la valoració generalitzada d’aquesta última edició de la Botiga al Carrer, és que continua sent un dels majors atractius de la nostra ciutat i que és indubtablement un element que genera una important activitat econòmica entre els comerços restauració i altres sectors de la ciutat.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta