Un article de
Redacció
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
29 de juny de 2024

Ara, la reforma de l’A-2

Un article de
Redacció

Un jovenet conseller de Territori de la Generalitat, Josep Rull, va presentar, el 28 d’abril de 2016 a l’Ajuntament d’Igualada, el projecte per construir un enllaç de la Ronda Sud amb la ciutat. Vuit anys s’ha tardat a convertir-se en realitat una obra que, d’altra banda, requeriria poc més d’un any si s’hagués construït a l’àrea metropolitana de Barcelona, on tot és molt més ràpid i les autoritats competents s’hi gasten més i s’esforcen més, no en va hi ha una bona carretada de vots en disputa. Aquí tot va molt lent. Desesperadament lentíssim.

Ara que, a la fi, la Ronda Sud comença a tenir la pinta de ser de debò una ronda de la Conca d’Òdena i no només de Montbui -d’altra banda molt necessària per a aquest municipi- caldria que algú, d’una vegada, s’adonés que la carretera és només feta al 50%. Queda encara la continuació cap als límits d’Igualada amb Jorba i la seva connexió amb l’autovia. A aquest pas, no gosem a dir quan serà una realitat…

Ara que, a la fi, la Ronda Sud comença a ser de debò una ronda de la Conca d’Òdena, convindria collar per acabar-la fins la connexió amb l’A-2

L’octubre de l’any passat, es va donar gairebé com anunciada la reforma de l’autovia A-2 d’Igualada a Martorell. L’oposició frontal d’alguns ajuntaments com el Bruc, Esparreguera, Collbató o Abrera davant l’avantprojecte publicat l’abril de 2022, tenia ja conseqüències i les tensions s’havien rebaixat molt. Tot i això, una representació de l’Ajuntament d’Igualada, amb l’alcalde Marc Castells, el regidor de Mobilitat Miquel Vives, i el cap de l’oposició, Jordi Cuadras, va ser a Madrid per entrevistar-se amb la ministra de Transports i el secretari general d’Infraestructures, per cercar un avançament de les obres, almenys en el tram Igualada-Castellolí, pel qual hi ha absoluta unanimitat dels municipis afectats.

Han passat 9 mesos i no en sabem res de res. I caldria, encara amb més força que a la Ronda Sud, que es redoblessin esforços per aconseguir el més ràpid possible el nou traçat i, sobretot, el “trèvol” de connexió de la C-15 amb l’A-2, una de les claus per convertir la Conca d’Òdena en un nus de comunicacions molt potent al centre del país.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Més noticies

Incendi a l’interior d’un habitatge a Vilanova del Camí

8 de desembre de 2025

Investiguen la troballa d’un cadàver en un barranc de La Pobla de Claramunt

8 de desembre de 2025

El SIBO: l’excés de bacteris a l’intestí prim

8 de desembre de 2025
Et recomanem×