18.2 C
Igualada
Diumenge, maig 9, 2021

7 docents dels Maristes Igualada participen en un grup de treball de neuroeducació

Des del mes de desembre, un grup de 7 docents de Maristes Igualada ha participat de forma molt activa en el grup de treball de Neuroeducació organitzat per la FUB i dirigit per Maria Navarrete, professional amb una àmplia trajectòria en el món de la gimnàstica emocional i coneixements profunds basats en les seves titulacions (Màster en Neuroeducació i Optimització de Capacitats per ISEP Bcn, Màster en Educació Emocional i Benestar per la UB, entre d’altres) i Toni Tubio, responsable de la part TIC del programa, gràcies també a la seva dilatada experiència tant en el camp formatiu com en el tecnològic.

Aquest grup de treball l’han integrat persones provinents de diversos àmbits educatius, formals, no reglats, responsables d’alumnat d’infantil, primària, ESO i fins i tot d’adults de diferents punts de la Catalunya central. Durant un seguit de sessions de més de dues hores de durada cada vegada, s’ha treballat la part teòrica de la neurociència i la seva implicació en la neuroeducació i, un cop cadascú al seu lloc de treball, s’han posat a la pràctica els coneixements adquirits a través d’activitats creades pels mateixos participants a la formació, les quals han estat posteriorment valorades durant les sessions a Manresa.

Cal dir que els resultats d’aquestes activitats planificades i portades a la pràctica a les aules de Maristes han estat altament satisfactoris. De fet, ho han estat tant, que ja s’ha establert un grup de treball intern al centre per planificar la manera de donar un enfocament neuroeducatiu a la tasca diària del professorat, per tal que l’alumnat es vagi fent conscient de com el seu cervell funciona a l’hora d’aprendre continguts, però també conductes, emocions i hàbits, a la vegada que se’ls dóna l’oportunitat de fer-ne una reflexió que doni pas a la millora.

Lluny de pensar que ja són experts en la temàtica de la neuroeducació, aquest grup de mestres dels Maristes ja estan buscant la manera de poder ampliar la seva formació de cara al curs vinent i, d’aquesta manera, anar ampliant l’abast de la implantació d’aquesta nova manera d’enfocar els processos d’ensenyament-aprenentatge.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

L’hort d’Àuria obre la venda al públic

La Fundació Àuria obre la venda de productes de l’hort a la ciutadania després d’obtenir la certificació de venda de proximitat per part de...

El Centre de Dia Montserrat introdueix la teràpia Snoezelen

En els darrers mesos el Centre de dia Montserrat ha introduït una nova teràpia per a les persones grans que atén, que consisteix l’aplicació...

Poble Actiu: “Ara com ara la intenció és que Poble Actiu continuï”

Pots llegir la primera part de l'entrevista clicant aquí Neus Carles i Pau Ortínez són els regidors de Poble Actiu, formació vinculada a la CUP....

Racons de l’Anoia: Castellolí

El terme municipal de Castellolí té 25,25km2 i està situat al sector de llevant de la Conca d’Òdena en una vall que excava la...

El porta a porta a Calaf començarà el 25 de maig

El 25 de maig és la data triada per l’Ajuntament de Calaf per realitzar el canvi en el model de recollida de residus. La...
Compartir