Perquè és important cuidar el personal de la teva empresa?

10

Cesc Alcaraz
Economista Soci-Director FeedBackGround

Penso que era Richard Branson que destacava la importància de cuidar el seu personal com a pilar de l’èxit de les seves empreses. Ell te clar que si cuides bé el teu personal, aquest cuidarà bé del teu client i per tant, l’organització anirà millor.

Després de força temps voltant per diferents organitzacions del nostre país, aquesta afirmació del paràgraf anterior no acostumem a veure-la de forma habitual. Les organitzacions, passat un temps, es focalitzen en resoldre els problemes organitzatius interns i acaben oblidant la visió externa o de client, i per tant, la font dels ingressos que asseguren la viabilitat de la companyia. En Branson te clar que si el personal està content, es minimitzen les possibles tensions internes i la focalització està orientada al Business.

I cuidar el personal implica molts aspectes. Ja sigui pensar en la carrera professional de cada membre de l’equip, i acompanyar-lo en aquest procés durant el temps que faci falta, ja sigui tenir cura dels aspectes personals i en la mesura que sigui possible, atendre’ls.

També hi ha altres punts més globals, però que també acaben sent importants de cara a aconseguir que el teu personal estigui content:

• Visió estratègica de l’organització compartida i comunicada
• Sistema organitzatiu clar i ben definit. Qui és responsable de?
• Bon ambient de treball

Un dels punts que es treballa poc a casa nostra és el del mentoring intern, o sigui, crear un procés oficial que asseguri que el personal nou (generalment més jove) de l’organització està sota la tutela d’algun dels sèniors de l’empresa. Si es fa bé, te un efecte beneficiós per les tres parts: júnior, sènior i l’organització. El cost que es te a curt termini, es recupera amb escreix, a mig termini.

Ens posem en marxa?