La manca de secretari tensiona els grups municipals de la Pobla de Claramunt

48
Ajuntament de la Pobla.
Ajuntament de la Pobla.

El grup municipal PARTICIPA#volemunapoblamillor expressa el seu descontentament amb la situació anòmala que viu l’Ajuntament poblatà amb el seu secretari municipal. En un comunicat, el grup municipal expressa el següent: “L’Ajuntament de la Pobla de Claramunt està, des del 16 de setembre del 2016, en fals i sense capacitat per prendre les decisions adients per governar i dirigir el municipi”.

Aquesta és l’enèsima desagradable sorpresa amb la que ens hem trobat aquesta setmana.
El passat 25 de juliol de 2016 el sr. Secretari va comunicar oficialment al sr. Alcalde la seva voluntat de deixar la plaça i poder així ocupar la secretaria en un altre municipi. L’Alcalde així ho va acceptar i el sr. Secretari es va quedar a l’Ajuntament de la Pobla fins el 15 de setembre per poder tancar els treballs pendents i organitzar l’Ajuntament.

Amb data 16 de setembre el sr. Alcalde va habilitar com a Secretari accidental (esperant l’arribada del definitiu) un treballador de l’Ajuntament que disposa de un contracte laboral, cosa que la normativa no permet ja que la persona que ocupa aquesta plaça ha de ser funcionari i el mateix sr. Alcalde ho hauria de saber.

Durant aquesta setmana el Grup Municipal PARTICIPA#volemunapoblamillor ha fet les trucades (que hauria d’haver fet en el seu moment l’equip de govern) al Col·legi de Secretaris de la Província de Barcelona i al departament de Governació de la Generalitat de Catalunya. En ambdós llocs ens confirmen que l’Ajuntament de la Pobla de Claramunt no els ha notificat de cap canvi en la plaça de secretaria i que si aquesta està ocupada per a personal “no funcionari” s’està incomplint la llei i que per tant qualsevol acord pres en sessió plenària no serà vàlid, com tampoc ho seran les Juntes de Govern i Decrets d’Alcaldia a partir del 16 de setembre del 2016.

PARTICIPA#volemunapoblamillor considerem que estem davant d’un cas molt greu de desorganització municipal, mai vist en cap altre municipi a Catalunya, i que ens torna a demostrar la incapacitat d’aquest equip de govern i en particular del sr. Alcalde de gestionar un Ajuntament.

El govern poblatà assegura que estan fent els tràmits per la incorporació d’un nou secretari

L’equip de govern de l’Ajuntament de la Pobla de Claramunt vol fer una sèrie de consideracions sobre l’ajornament del Ple ordinari convocat per al dijous 17 de novembre de 2016:

– En el Ple ordinari del 15 de setembre de 2016, que va ser el darrer en què va actuar com a secretari-interventor la persona que des de l’any 2008 havia ocupat el lloc, l’alcalde va comunicar a tots els regidors del Consistori que la plaça l’ocuparia, per urgència i de manera provisional, el tècnic adjunt a secretaria, que té coneixements i experiència en aquest àmbit des de fa més de 10 anys.

Des de l’equip de govern ja ens havíem posat en contacte amb el Col·legi de Secretaris i amb algun secretari-interventor d’habilitació nacional de la comarca per tal d’ocupar la plaça el més ràpid possible. Mentre es fan els tràmits per a la incorporació d’aquest professional i per no perjudicar el bon funcionament del dia a dia de l’administració, es va habilitar la persona abans esmentada.

– El mateix dia que s’havia convocat el Ple ordinari, el dijous 17 de novembre al migdia, el grup municipal de Participa#volemunapoblemillor presenta un escrit al registre d’entrada de l’Ajuntament en què sol·licita la “suspensió del ple ordinari convocat per avui dijous 17 de novembre de 2016, ja que l’òrgan no estarà vàlidament constituït i per tant la convocatòria com els acords que es puguin aprovar a la sessió plenària serien nuls de ple dret, sense cap validesa jurídica”.

– Davant d’aquesta situació, es va decidir ajornar el Ple, que ja s’ha convocat novament per al dijous 24 de novembre. Així es van voler evitar conflictes administratius que l’únic que haguessin fet és entorpir el funcionament de l’administració local.