La CUP d’Igualada reclama més suport a entitats i cultura popular per la Festa Major

73

Com ja ha fet en els darrers dos anys, la CUP Igualada ha fet balanç de les inversions que es van fer durant la Festa Major 2017 i a quines activitats i entitats es van destinar més diners. En aquest informe, la formació igualadina reclama a l’equip a l’equip de govern que destini un percentatge més alt de la despesa de les festes a entitats i cultura popular. Els anticapitalistes assenyalen que el pressupost destinat a aquests associacions no ha variat en els darrers tres anys i continua en el 10% del total. En aquest sentit, posen d’exemple les activitats organitzades per La Coll@nada, que representen un 20% del total, però que en canvi només reben el 4% dels diners que es destinen a la Festa Major.

La formació també critica que “malgrat les demandes i propostes de nombroses entitats en les darreres edicions, no s’ha fet cap esforç per modificar aspectes relacionats amb els criteris de les actuacions de Festa Major o bé per no entorpir l’espai de cercaviles i cultura popular”. A més, la CUP constata que “no s’ha avançat gens en relació al model de gestió de la festa que s’havia reclamat en anys anteriors i que la festa continua necessitant un replantejament a fons per tal de prioritzar les entitats que fan possible la Festa Major”.

En el seu document la formació municipalista també reclama a l’equip de govern de l’Ajuntament d’Igualada “que sigui ell mateix qui faci aquest exercici de transparència de cara a la ciutadania i que no esperi les peticions del grup de la CUP per fer públics els comptes anualment”, i recorda que “aquesta era una pràctica habitual abans de l’arribada de Marc Castells a l’alcaldia”.

Preocupació per l’alt cost del pregó i la sonorització

En l’informe publicat, la formació d’esquerres també critica l’alt cost que va suposar l’any passat el pregó de festes, en què s’hi van destinar 26.000 euros, el 10% del pressupost de tota la Festa Major. El grup també mostra la seva preocupació per l’augment de la despesa en sonorització, que ha passat de 9,5% total al 27,5%.