Amb anterioritat, l’Ajuntament de Vilanova del Camí ja es va posicionar en contra de l’afectació de sòl a la zona de Can Titó i també l’Ajuntament d’Òdena va rebutjar requalificar sòl industrial a la zona de Can Morera. Tots aquestes eren localitzacions que preveia inicialment el PDUAECO per desenvolupar nou sòl industrial a la zona de la Conca d’Òdena. Vista aquesta situació, les tres plataformes creuen que “s’ha demostrat que la planificació que preveia el PDUAECO és innecessària, excessiva, socialment rebutjada i inviable”.

Al mateix temps, les plataformes critiquen el paper que ha tingut tant la Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d’Òdena com també els alcaldes que en formen part. “S’han perdut els darrers 15 anys intentant imposar al territori plans directors i planejaments urbanístics megalòmans, equivocats i irrealitzables”, critiquen. Tot i això, creuen que tampoc es pot deixar la planificació únicament ens mans de al Generalitat i per això reclamen que la ciutadania en pugui ser part activa.
Per tot plegat, consideren que el pla territorial de la Conca d’Òdena que s’hauria d’engegar hauria de ser no només un pla urbanístic, sinó també econòmic, social, mediambiental i sota el criteri de la sostenibilitat. “Cal que els ciutadans hi participin de forma activa i que els partits polítics plantegin les seves opcions en els respectius programes electorals de les properes eleccions municipals”, conclouen.
Un primer document per a principis del 2022
El mes de març passat es van donar a conèixer les conclusions del procés participatiu sobre el futur Pla Director Urbanística d’activitat econòmica de la Conca d’Òdena. Aquestes conclusions van descartar la creació de sòl industrial a la zona de Can Titó, a Vilanova del Camí, i a Can Morera, a Òdena. Va considerar com a espais més idonis l’Aeròdrom d’Igualada-Òdena, en primer lloc, i el Parc Tecnològic Jorba-Igualada. Tant la Generalitat com la Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d’Òdena, impulsors del Pla, van dir que tindrien en compte aquests resultats per a la redacció d’un primer document del projecte, que podria arribar a la comissió d’urbanisme a principis del 2022.