Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

17 de novembre de 2025

Transports presenta una futura línia d’AVE que podria passar per l’Anoia

Imatge: Pedro Sala via Gettyimages
Un article de

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha anunciat la licitació per 2,3 milions d’euros del contracte per a desenvolupar dos estudis de viabilitat que tenen l’objectiu d’analitzar actuacions de millora de la línia d’alta velocitat (LAV) Madrid-Barcelona per a augmentar la velocitat d’aquest corredor a 350 Km/h i reduir la el temps dels viatges entre totes dues ciutats a menys de 2 hores.

Una d’aquestes mesures seria la creació d’un accés a Barcelona a través d’una línia que aniria de Lleida a la capital catalana seguint un traçat prou semblant al de l’A-2, i que segons ha detallat el diari El Economista, tindria dos opcions per arribar fins a l’estació de La Sagrera: a través d’Igualada o Manresa. Segons apunten des del mateix diari, encara no està definida quina seria la definitiva, ja que encara s’ha de presentar l’estudi de viabilitat, i després redactar el projecte.

Puente ha explicat que aquesta línia ajudaria a alleugir els problemes de capacitat de la línia actual, que passa per Tarragona, a més d’escurçar distàncies. Segons apunten des d’El Economista, es plantegen uns 140 km de recorregut si la línia passa per Igualada, pels 150 km que representa passar per Manresa.

Óscar Puente, en la seva intervenció, ha detallat el perquè d’aquests estudis per a la LAV Madrid-Barcelona. En concret, les raons són que “necessitem més capacitat davant l’augment de viatgers en aquesta línia que, quan va començar, movia 2,2 milions d’usuaris i avui són 15 milions, la qual cosa suposa que el 85% de quota de passatgers usen el tren en aquesta connexió entre ciutats i encara pot créixer”.

A més, el ministre ha assenyalat que el traçat ja permet anar a 350 km/h. “Començarem amb la renovació de la línia, després de concloure la Madrid-Sevilla. Això suposarà menys de 2 hores de viatge, gràcies a la renovació i als nous accessos a totes dues ciutats, amb més fluïdesa en els accessos i més flexibilitat quan hi hagi incidències”, ha exposat.

Mapa del Ministeri de Transports. És important destacar que la posició dels noms de les ciutats no acaba de ser exacta.

Es tracta d’una novetat que encara està donant les seves primeres passes, però que comporta una sèrie de preguntes. Hi hauria parada d’Alta Velocitat a Igualada? Com casaria aquest projecte amb el ramal Igualada-Martorell de l’Eix Transversal Ferroviari? Com seria l’impacte ambiental de la proposta? Es tracta d’un pla a mig termini, però la comarca haurà de seguir-lo atentament.


📲 Descobreix notícies com aquesta i tota la informació de la comarca de l’Anoia a través del canal de WhatsApp de La Veu de l’Anoia.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×