22.5 C
Igualada
Dimecres, agost 4, 2021

S’inicia un projecte pilot per ajudar els comerços a digitalitzar-se

La situació excepcional generada per la crisi de la Covid19 ha accelerat el procés de transformació digital dels comerços, atès que les normatives aplicades a l’hora de pal·liar els efectes de la pandèmia comporten sovint la suspensió d’activitats econòmiques de forma presencial. En el cas concret del sector del comerç, el tancament impedeix l’adaptació a la situació dels establiments que no es troben en una fase avançada de digitalització, amb el consegüent sofriment econòmic que això comporta.

És per aquest motiu que des del Departament de Comerç de l’Ajuntament d’Igualada s’impulsa el projecte “i-Comerç, oberts a la transformació”, plantejat com acció de suport a la digitalització del comerç i adreçada totes aquelles activitats econòmiques de comerç al detall d’Igualada decidides a evolucionar i transformar-se digitalment.

En tractar-se d’una prova pilot, l’objectiu del programa és acompanyar en la seva transformació digital a un màxim de 10 comerços d’Igualada. La finalitat és, d’una banda, obtenir un mostreig de l’estat digital del sector comercial de la ciutat i avaluar la seva evolució a partir de la diagnosi i seguiment dels experts del projecte. A més, el projecte pretén provocar, a partir d’un efecte llavor, que altres comerços de la ciutat apostin per la digitalització. En definitiva, es pretén apropar el sector del comerç a la digitalització.

Per assolir aquests objectius, el projecte es compon de dues fases: una primera de selecció i diagnosi, i una segona d’acompanyament en la transformació digital. Cada fase comporta unes tasques concretes que requereixen d’un perfil professional especialista i expert en cada àmbit. En la primera, a partir d’un procés de selecció, s’escolliran 10 comerços que estiguin disposats a participar en aquesta prova pilot. Un cop elegits, se’ls practicarà una auditoria digital completa per obtenir un mapa d’estratègia digital que permeti conèixer en quin punt de digitalització es troba el comerç i quins són els seus objectius. En la segona, quan el mapa d’estratègia digital sigui clar, s’acompanyarà cada comerç a encaminar-se cap a la consecució dels seus objectius. Un cop finalitzada la segona fase, s’estudiarà l’èxit del projecte i s’avaluaran les evolucions digitals dels 10 comerços escollits.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

S’estrena un nou model de quiosc de l’ONCE a la rambla Sant Isidre

Igualada ha estrenat un dels nous quioscos amb què l’ONCE està substituint els seus punts de venda arreu del territori. El nou quiosc, que...

Vallbona s’adhereix a l’Associació de Municipis i Entitats per l’Energia Pública

El ple de l’Ajuntament de Vallbona va aprovar l’adhesió a l’Associació de Municipis i Entitats per l’Energia Pública (AMEP), una iniciativa que té per...

Salut anima a vacunar-se a Igualada, on hi ha una gran quantitat de cites disponibles

El Departament de Salut anima a la gent de l'Anoia a vacunar-se. I és que aquest dilluns quedaven més de 1.300 primeres cites lliures...

Aleix Camats guanya en Disc a l’Encontre Internacional Sub-18 de París

L’atleta Sub-18 del C.A. Igualada Petromiralles/Jocnet, Aleix Camats, va assolir una brillant victòria en la prova del llançament de Disc, en l'Encontre Internacional per...

Jorba s’adhereix al nou servei de teleassistència ofert per la Diputació

El passat 21 de juliol l'Ajuntament de Jorba va acordar l'adhesió i participació en el programa Servei Local de Teleassistència de la Diputació de...
Compartir