4 C
Igualada
Diumenge, gener 16, 2022

S’inicia un projecte pilot per ajudar els comerços a digitalitzar-se

La situació excepcional generada per la crisi de la Covid19 ha accelerat el procés de transformació digital dels comerços, atès que les normatives aplicades a l’hora de pal·liar els efectes de la pandèmia comporten sovint la suspensió d’activitats econòmiques de forma presencial. En el cas concret del sector del comerç, el tancament impedeix l’adaptació a la situació dels establiments que no es troben en una fase avançada de digitalització, amb el consegüent sofriment econòmic que això comporta.

És per aquest motiu que des del Departament de Comerç de l’Ajuntament d’Igualada s’impulsa el projecte “i-Comerç, oberts a la transformació”, plantejat com acció de suport a la digitalització del comerç i adreçada totes aquelles activitats econòmiques de comerç al detall d’Igualada decidides a evolucionar i transformar-se digitalment.

En tractar-se d’una prova pilot, l’objectiu del programa és acompanyar en la seva transformació digital a un màxim de 10 comerços d’Igualada. La finalitat és, d’una banda, obtenir un mostreig de l’estat digital del sector comercial de la ciutat i avaluar la seva evolució a partir de la diagnosi i seguiment dels experts del projecte. A més, el projecte pretén provocar, a partir d’un efecte llavor, que altres comerços de la ciutat apostin per la digitalització. En definitiva, es pretén apropar el sector del comerç a la digitalització.

Per assolir aquests objectius, el projecte es compon de dues fases: una primera de selecció i diagnosi, i una segona d’acompanyament en la transformació digital. Cada fase comporta unes tasques concretes que requereixen d’un perfil professional especialista i expert en cada àmbit. En la primera, a partir d’un procés de selecció, s’escolliran 10 comerços que estiguin disposats a participar en aquesta prova pilot. Un cop elegits, se’ls practicarà una auditoria digital completa per obtenir un mapa d’estratègia digital que permeti conèixer en quin punt de digitalització es troba el comerç i quins són els seus objectius. En la segona, quan el mapa d’estratègia digital sigui clar, s’acompanyarà cada comerç a encaminar-se cap a la consecució dels seus objectius. Un cop finalitzada la segona fase, s’estudiarà l’èxit del projecte i s’avaluaran les evolucions digitals dels 10 comerços escollits.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

L’atleta Anna Bové renova pel F.C.Barcelona

L’atleta anoienca, Anna Bové, acaba de ser renovada per la secció d’atletisme del F.C. Barcelona. Després de 16 temporades consecutives defensant els colors blau i...

Nova guia per millorar la qualitat assistencial a l’Atenció Primària

La farmacèutica Mar Casanovas de la Unitat de Farmàcia de l’Institut Català de la Salut a la Catalunya Central va participar, el passat 14...

El model de generació d’energia: un dels grans debats de l’Anoia del present i del futur

El passat 26 de novembre, el Govern de la Generalitat aprovava la modificació del decret llei 19/2019 de mesures urgents per a l’impuls de...

L’Editorial: El gran canvi

La superpoblació mundial planteja un gran desafiament a la Humanitat. Per continuar habitant aquest planeta cal establir unes normes diferents de les viscudes fins...

Humans de l’Anoia: Xavi Gabarró

XAVI GABARRÓ  Odenenc de naixement, fornada del 94. Vaig formar-me als Maristes Igualada i vaig créixer amb l’A.E.Torxa. Ben aviat farà tres anys que resideixo a Braunschweig,...
Compartir