14 C
Igualada
Diumenge, març 7, 2021

S’inicia un projecte pilot per ajudar els comerços a digitalitzar-se

La situació excepcional generada per la crisi de la Covid19 ha accelerat el procés de transformació digital dels comerços, atès que les normatives aplicades a l’hora de pal·liar els efectes de la pandèmia comporten sovint la suspensió d’activitats econòmiques de forma presencial. En el cas concret del sector del comerç, el tancament impedeix l’adaptació a la situació dels establiments que no es troben en una fase avançada de digitalització, amb el consegüent sofriment econòmic que això comporta.

És per aquest motiu que des del Departament de Comerç de l’Ajuntament d’Igualada s’impulsa el projecte “i-Comerç, oberts a la transformació”, plantejat com acció de suport a la digitalització del comerç i adreçada totes aquelles activitats econòmiques de comerç al detall d’Igualada decidides a evolucionar i transformar-se digitalment.

En tractar-se d’una prova pilot, l’objectiu del programa és acompanyar en la seva transformació digital a un màxim de 10 comerços d’Igualada. La finalitat és, d’una banda, obtenir un mostreig de l’estat digital del sector comercial de la ciutat i avaluar la seva evolució a partir de la diagnosi i seguiment dels experts del projecte. A més, el projecte pretén provocar, a partir d’un efecte llavor, que altres comerços de la ciutat apostin per la digitalització. En definitiva, es pretén apropar el sector del comerç a la digitalització.

Per assolir aquests objectius, el projecte es compon de dues fases: una primera de selecció i diagnosi, i una segona d’acompanyament en la transformació digital. Cada fase comporta unes tasques concretes que requereixen d’un perfil professional especialista i expert en cada àmbit. En la primera, a partir d’un procés de selecció, s’escolliran 10 comerços que estiguin disposats a participar en aquesta prova pilot. Un cop elegits, se’ls practicarà una auditoria digital completa per obtenir un mapa d’estratègia digital que permeti conèixer en quin punt de digitalització es troba el comerç i quins són els seus objectius. En la segona, quan el mapa d’estratègia digital sigui clar, s’acompanyarà cada comerç a encaminar-se cap a la consecució dels seus objectius. Un cop finalitzada la segona fase, s’estudiarà l’èxit del projecte i s’avaluaran les evolucions digitals dels 10 comerços escollits.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

S’elabora l’informe comarcal dels objectius de desenvolupament sostenible

El Consell Comarcal de l’Anoia, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, ha elaborat un informe de diagnosi sobre l’aplicació a l’ens comarcal...

Igualada Comerç ja prepara la Botiga al Carrer per aquest mes

Igualada Comerç està treballant des de fa setmanes en una nova edició de la Botiga al carrer per aquest mes de març. Aquesta és...

8-M: Dia Internacional de les Dones

El 8 de març és el Dia Internacional de les Dones, però en coneixem l’origen? Fa anys el 8 de març era més conegut com...

Nova caldera de biomassa forestal al poliesportiu Mont Aqua de Montbui

El poliesportiu Mont Aqua de Santa Margarida de Montbui i el Pavelló esportiu, l’escola bressol El Xic Martinenc i l’escola Jaume Balmes de Sant...

Juan Manuel Castro Prieto: un gran de la fotografia, a l’Estat espanyol, al FineArt 2021

En el marc del FineArt 2021, un amplíssim espai d’exposició, del Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia, acull i fa un...
Compartir