12.4 C
Igualada
Divendres, novembre 27, 2020

S’inicia un projecte pilot per ajudar els comerços a digitalitzar-se

La situació excepcional generada per la crisi de la Covid19 ha accelerat el procés de transformació digital dels comerços, atès que les normatives aplicades a l’hora de pal·liar els efectes de la pandèmia comporten sovint la suspensió d’activitats econòmiques de forma presencial. En el cas concret del sector del comerç, el tancament impedeix l’adaptació a la situació dels establiments que no es troben en una fase avançada de digitalització, amb el consegüent sofriment econòmic que això comporta.

És per aquest motiu que des del Departament de Comerç de l’Ajuntament d’Igualada s’impulsa el projecte “i-Comerç, oberts a la transformació”, plantejat com acció de suport a la digitalització del comerç i adreçada totes aquelles activitats econòmiques de comerç al detall d’Igualada decidides a evolucionar i transformar-se digitalment.

En tractar-se d’una prova pilot, l’objectiu del programa és acompanyar en la seva transformació digital a un màxim de 10 comerços d’Igualada. La finalitat és, d’una banda, obtenir un mostreig de l’estat digital del sector comercial de la ciutat i avaluar la seva evolució a partir de la diagnosi i seguiment dels experts del projecte. A més, el projecte pretén provocar, a partir d’un efecte llavor, que altres comerços de la ciutat apostin per la digitalització. En definitiva, es pretén apropar el sector del comerç a la digitalització.

Per assolir aquests objectius, el projecte es compon de dues fases: una primera de selecció i diagnosi, i una segona d’acompanyament en la transformació digital. Cada fase comporta unes tasques concretes que requereixen d’un perfil professional especialista i expert en cada àmbit. En la primera, a partir d’un procés de selecció, s’escolliran 10 comerços que estiguin disposats a participar en aquesta prova pilot. Un cop elegits, se’ls practicarà una auditoria digital completa per obtenir un mapa d’estratègia digital que permeti conèixer en quin punt de digitalització es troba el comerç i quins són els seus objectius. En la segona, quan el mapa d’estratègia digital sigui clar, s’acompanyarà cada comerç a encaminar-se cap a la consecució dels seus objectius. Un cop finalitzada la segona fase, s’estudiarà l’èxit del projecte i s’avaluaran les evolucions digitals dels 10 comerços escollits.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Representació sobre la “In-Justícia Patriarcal” a Igualada per commemorar el 25-N

Un any més, i malgrat les circumstàncies actuals, aquest 25-N es va tornar a fer una concentració a la Plaça de l’Ajuntament d’Igualada on,...

La Veu de l’Anoia repartirà 360.000 vals promocionals per gastar en comerç de la Conca durant les properes tres setmanes

Aquest divendres, 27 de novembre, amb l'edició en paper de La Veu de l'Anoia hi trobaràs 40 vals per a gaudir en comerços d'Igualada...

Teresa Bernades posa fi a la seva etapa a la selecció espanyola

Teresa Bernadas ha anunciat que deixa la selecció espanyola d’hoquei patins després de 12 anys. La portera igualadina ha estat un peça molt important...

La Llacuna suspèn la celebració la Fira de Sant Andreu i Matança del Porc

L'Ajuntament de la Llacuna juntament amb l’Associació Matança del Porc ha decidit ajornar, fins l’any vinent, la Fira de Sant Andreu i Matança del...

Inici de les actuacions del Pla d’asfaltatge, amb un cost de 300.000 euros

Aquests propers dies s’iniciaran les obres incloses en el Pla d’asfaltatges 2020 d'Igualada, que inclou la reparació dels carrers del Sol, entre Baixada de...
Compartir