14.6 C
Igualada
Dimecres, setembre 28, 2022

S’inicia un projecte pilot per ajudar els comerços a digitalitzar-se

La situació excepcional generada per la crisi de la Covid19 ha accelerat el procés de transformació digital dels comerços, atès que les normatives aplicades a l’hora de pal·liar els efectes de la pandèmia comporten sovint la suspensió d’activitats econòmiques de forma presencial. En el cas concret del sector del comerç, el tancament impedeix l’adaptació a la situació dels establiments que no es troben en una fase avançada de digitalització, amb el consegüent sofriment econòmic que això comporta.

És per aquest motiu que des del Departament de Comerç de l’Ajuntament d’Igualada s’impulsa el projecte “i-Comerç, oberts a la transformació”, plantejat com acció de suport a la digitalització del comerç i adreçada totes aquelles activitats econòmiques de comerç al detall d’Igualada decidides a evolucionar i transformar-se digitalment.

En tractar-se d’una prova pilot, l’objectiu del programa és acompanyar en la seva transformació digital a un màxim de 10 comerços d’Igualada. La finalitat és, d’una banda, obtenir un mostreig de l’estat digital del sector comercial de la ciutat i avaluar la seva evolució a partir de la diagnosi i seguiment dels experts del projecte. A més, el projecte pretén provocar, a partir d’un efecte llavor, que altres comerços de la ciutat apostin per la digitalització. En definitiva, es pretén apropar el sector del comerç a la digitalització.

Per assolir aquests objectius, el projecte es compon de dues fases: una primera de selecció i diagnosi, i una segona d’acompanyament en la transformació digital. Cada fase comporta unes tasques concretes que requereixen d’un perfil professional especialista i expert en cada àmbit. En la primera, a partir d’un procés de selecció, s’escolliran 10 comerços que estiguin disposats a participar en aquesta prova pilot. Un cop elegits, se’ls practicarà una auditoria digital completa per obtenir un mapa d’estratègia digital que permeti conèixer en quin punt de digitalització es troba el comerç i quins són els seus objectius. En la segona, quan el mapa d’estratègia digital sigui clar, s’acompanyarà cada comerç a encaminar-se cap a la consecució dels seus objectius. Un cop finalitzada la segona fase, s’estudiarà l’èxit del projecte i s’avaluaran les evolucions digitals dels 10 comerços escollits.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Vilanova estrena la nova gespa del camp de futbol de Can Titó

El passat 25 de juliol van començar els treballs de substitució de la gespa del camp de futbol de Can Titó aprofitant la treva...

L’Igualada Femení HCP cau a casa contra el Fraga

L’Igualada Femení Grupo Guzman va cedir per 1-3 davant l’Esneca Club Patí Fraga en el segon partit de l’OK Liga Iberdrola per a les...

Igualada Som-hi inicia una campanya per escoltar als ciutadans a peu de carrer

El grup municipal d’Igualada Som-hi ha iniciat “Parla Igualada”. Es tracta d’una campanya amb la qual vol escoltar les veïnes i veïns de tots...

Embalats

Tercera victòria consecutiva de l’Igualada HC Rigat davant d’un Lleida que es va veure superat en tot moment pels arlequinats. Va ser un triomf...

Arrenca la Setmana Gran a Tous

Sant Martí de Tous celebra, a partir d’aquest dilluns 26 de setembre i fins al diumenge 2 d’octubre la Setmana GRAN de Tous. Cada any,...
Compartir