Recull d’activitats del mes de gener dels alumnes de l’Acadèmia Igualada
R

1 de febrer de 2017

Visita a la Biblioteca Central d’Igualada per apropar-se a la literatura infantil

Aquest trimestre els alumnes de 1r de CFGS d’Educació Infantil estem treballant els contes, i quina millor manera de conèixer-los, que endinsant-nos dins d’una biblioteca. Així que el passat divendres vam arribar-nos fins a la Biblioteca d’Igualada on van trobar-nos la Francina, que ens va mostrar diferents aspectes de la literatura infantil.

Després de fer-nos una introducció sobre la història i distribució de la biblioteca, la Francina ens va deixar una vintena de versions del conte de la caputxeta vermella per tal d’analitzar-ne els seus dibuixos, textos,… va ser curiós veure com diferents autors i il·lustradors han fet seu aquest relat tan popular.

Durant la visita vam reflexionar al voltant dels contes clàssics i actuals, els espais de lectura, com incentivar els infants a la lectura, i finalment vam parlar sobre la funció educativa del conte. Per completar l’activitat vam buscar contes que seleccionaríem si fóssim educadors, segons la seva il·lustració, l’enginy, l’esperit crític, l’humor… i posteriorment els vam compartir amb els companys.

Des d’aquí agrair a la Biblioteca per obrir-nos les seves portes i en especial l’atenció i dedicació de la Francina!

Visita de Jordi Torné, col·laborador de l’Institut Guttmann, sobre l’aprofitament del temps i la vida

Un curs més, els alumnes de 4t d’ESO de l’Acadèmia Igualada, hem rebut la visita del Jordi Torné, col·laborador de l’Institut Guttmann que ens fa reflexionar sobre la importància d’aprofitar el temps i la vida.

Des de la seva pròpia experiència ens ensenya que ningú està exempt de patir un accident i que de forma general, tant en l’esport, com en moments d’oci, com en la conducció… hem d’actuar amb prudència i responsabilitat.

Ens ha animat a treballar en el que estem fent, estudiar, i ens ha encoratjat a ser valents, alhora que prudents.

Alumnes de 1r d’ESO s’inicien amb Lego Robòtica

Els alumnes de 1r d’ESO han començat a treballar amb Lego Robòtica! Dissenyar, pensar, construir, observar, aplicar coneixements, resoldre reptes són les bases per treballar amb la programació dels robots. Aquesta tasca es realitzarà durant tot el segon trimestre; al principi ens dedicarem a construir el robot i després aprendrem a programar des dels iPads iniciant-nos en el llenguatge de programació SCRATCH, que ofereix múltiples i diverses possibilitats per aconseguir moviments en el futur robot.

Alumnes de 2n d’Educació Infantil realitzen un taller sobre “Resolució de conflictes a través del teatre”

El passat divendres 20 de gener els alumnes de 2n de CFGS d’Educació Infantil de l’escola van realitzar un taller sobre “Resolució de conflictes a través del teatre”. Va se un taller molt pràctic, divertit, on la tallerista  Anna Boix va potenciar la reflexió personal i grupal sobre el significat, les causes i les conseqüències  del conflicte en si.

Va ser una jornada molt profitosa amb dinàmiques divertides on els alumnes van poder passar una molt bona estona.

Xerrada amb Gemma Alcoberro sobre les agències de viatges

Dins del projecte Erasmus+ els alumnes 4t, 5è i 6è de Primària han pogut assistir a una xerrada relacionada amb les agències de viatges.

La nostra convidada ha estat la Gemma Alcoberro, mare de la Maria Codina de 3r, qui va estar treballant en aquest sector durant molts anys i encara hi està vinculada.

Ha explicat molts temes interessants com, per exemple, quines són les diferents feines dins una agència (director, controlador financer, publicista, agent, etc.) i quines tasques hi desenvolupen cadascun d’ells. A més a més, ens ha portat diversos tríptics, catàlegs, bitllets d’avió i targetes d’embarcament que hem pogut mirar i comentar plegats.

Cal felicitar als alumnes per l’interès mostrat i, sobretot, agrair a la Gemma la seva participació. Ha estat una experiència molt enriquidora que ens ha servit per a iniciar-nos en aquest món!

 

Comparteix l'article:

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?