18.8 C
Igualada
Dissabte, setembre 25, 2021

Recull de l’actualitat informativa del Montclar Mestral

Nou projecte a Montclar Mestral: “Club de lectura per l’ESO”
Dins del projecte lector i enllaçat amb el projecte d’oratòria que estem fent a les nostres escoles per tal de fomentar i impulsar la lectura i l’expressió oral dels nostres alumnes,

iniciem unes sessions a l’hora de lectura diària, en les que a través d’unes lectures guiades, l’alumnat podrà valorar, exposar i analitzar les lectures llegides en unes sessions pautades, “llibre fórum” , que es faran a la Biblioteca del col.legi. Comencem el club de lectura amb dos llibres per a 1r i 2n ESO i dos llibres per a 3r i 4t ESO, tots ells, cedits per la Biblioteca Central d´Igualada. Animem a tot l´alumnat a participar-hi. 

Els alumnes de 2n de Batxillerat de Montclar Mestral visiten la UIC
Dins de les activitats d’orientació professional que s’ofereixen a l’alumnat de batxillerat al llarg del curs, les alumnes de 2n de batxillerat van participar en l’activitat “Ser universitari per un dia” que organitza la Universitat Internacional de Catalunya amb l’objectiu d’apropar als alumnes a la realitat universitària, aprofundir en el currículum del grau escollit i poder realitzar una pràctica experimental dins la opció escollida.
“Les rutines de pensament només són coses d’infants?”
El passat divendres va quedar demostrat que els pares també van gaudir, i molt, d’aquest nou mètode que des d’aquest curs estem implementant a les nostres aules.

Aprofitant la festa de Sant Blai, vam muntar unes fruiteres per practicar la rutina de pensament Veig – Penso – Em pregunto, rutina que forma part del mètode VESS.
Vam fer dos grups de treball degut al bon nombre de pares que hi van assistir. Prèviament els vam explicar com es desenvolupava aquesta rutina i després van començar a treballar.

Es va crear un bon ambient de treball en grup entre tots els pares de P3, P4 i P5. i les aportacions van ser molt enriquidores. Finalment els pares van poder veure a través d’una gravació com els seus fills havien treballat aquesta rutina amb les mestres.

Amb aquesta activitat els pares van comprovar que les estratrègies i conclusions que obtenen els nens i nenes davant d’un mateix objectiu i una metodologia identica són, sovint, sorprenents. També se’n van adonar, a través de la realització de la rutina, quines són les diferents maneres d’entendre una mateixa situació.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Parlem Telecom obre botiga a Igualada

Igualada és un municipi estratègic per garantir el creixement a l’interior de Catalunya de Parlem Telecom, que està executant un pla d’obertura de botigues...

A la Boutique Hotel Cal Roure, “Plou a l’escala”, de Kima Guitart, o l’art de pintar les sedes

La Boutique Hotel Cal Roure, a la plaça de l’Ajuntament, més enllà de donar vida a un singular edifici del patrimoni arquitectònic igualadí, amb...

El Casal de Calaf celebra el 125 aniversari amb una gran festa

Aquest diumenge el Casal de Calaf està de festa: compleix 125 anys i per celebrar-ho ha programat diversos actes. A les 12 del migdia es...

Les obres de la plaça Picasso de Vilanova, a punt de començar

L’Ajuntament de Vilanova del Camí entoma una de les obres més importants del mandat, la remodelació de la plaça Picasso, una de les més...

“Hem de ser responsables i pensar en global. Que les oportunitats vinguin és millor que buscar-les fora”

El proper 24 d’octubre Jorba viurà una consulta popular per conèixer la seva postura sobre el polígon industrial inclòs en el Pla Director Urbanístic...
Compartir