El transport urbà de la Conca d’Òdena ha tornat a assolir, aquest 2024, un nou rècord de passatgers amb un total de 1.208.581 viatges, el que representa un increment del 13% respecte a l’any anterior. Miquel Vives, regidor de Mobilitat, de l’Ajuntament d’Igualada s’ha mostrat satisfet d’aquest creixement que “mostra un clara aposta dels usuaris per un servei puntual, eficaç i que s’ha anat modernitzant amb la incorporació de wifi i la possibilitat de pagar amb tarja de crèdit”.
Les línies circulars d’Igualada, la LC1 i LC2, que tenen una freqüència de pas cada 20 minuts, han registrat un total de 610.943 viatges, sumant 62.048 usuaris més que el 2023. Les línies LTV, LTM i LTF, amb una freqüència de 30 minuts, també han contribuït a aquest augment de passatgers. Vives ha detallat que en aquest augment “una part important ha estat de població jove que s’ha fet seu el bus”.
![](https://veuanoia.cat/wp-content/uploads/2025/02/passatges-1024x646.jpg)
Aquest èxit, ha detallat Vives “és fruit d’una bona gestió del servei i d’un esforç constant per millorar-lo. L’Ajuntament ha implementat mesures com l’augment d’expedicions en hores punta per evitar que cap usuari es quedi sense transport, així com la millora d’infraestructures amb noves marquesines i plataformes per garantir una experiència més còmoda i accessible”.
A més, el transport públic de la Conca d’Òdena continua sent una opció econòmica i accessible. En aquest sentit el regidor ha explicat que el preu del bitllet senzill “s’ha ajustat a 1,85€, mantenint-se un 30% més econòmic que el bitllet de l’ATM, que ha passat a costar 2,65€. A més, es mantenen les bonificacions del 50% per als usuaris de la Targeta Taronja i del 100% per als de la Targeta Blava”.
El transport a demanda a les comes, un èxit
El servei de Transport a Demanda (TAD) al polígon industrial de Les Comes, instaurat fa uns anys, ha consolidat el seu ús amb 15.170 passatgers anuals, estabilitzant-se en una mitjana de 1.380 usuaris mensuals.
Aquest sistema, que en el seu moment va ser pioner a Catalunya, ha estat dissenyat per donar servei a treballadors del polígon amb dues línies específiques. La iniciativa ha estat possible gràcies a la col·laboració entre la Generalitat, l’Ajuntament d’Igualada, Masats, la Unió Empresarial de l’Anoia (UEA), l’Associació d’Empreses del Polígon Industrial de Les Comes (AEPIC) i els empresaris del territori.
Vives ha detallat que “Igualada és un cas d’èxit d’aquest tipus de transport a demanda i, des de la seva posada en marxa el 2021, aquest model de transport s’ha convertit en un cas d’èxit a Catalunya, i altres municipis s’han interessat per replicar-lo”.