Un any més, coincidint amb aquestes dates, diumenge passat va tenir lloc, al Teatre Municipal l’Ateneu, la Gala de lliurament de la 24a edició dels Premis Ciutat d’Igualada; un acte en què es van coronar novament les creacions i accions de signe cultural més destacades de tot el 2019, d’acord amb les bases establertes en una convocatòria prèvia.
A propòsit de les vuit categories i els reconeixements personals, per a aquesta pàgina de Cultura avui, em congratulo –personalment- de poder presentar una mirada més atenta al primer Premi de Fotografia Procopi Llucià; un trofeu que homenatja la figura d’aquell fotògraf i del qual en sóc mantenidora jo mateixa. El premi, en qüestió, de 1000 €, va ser concedit a la creació fotogràfica que porta per nom “Parets industrials” de l’igualadí Manel Caballé; i li va ser lliurat per Carlota Carner, Tinenta d’alcalde i Regidora de Governació, Interior, Hisenda i Organismes externs, d’acord amb el veredicte del jurat, format per: Salvador Atance, Joan Buxó, Emili Sancha i Carme Massanès (com a secretària de l’Ajuntament).
Manel Caballé Miquel (1960) és fill d’Igualada. De ben jove, l’any 1974, va entrar a formar part de l’Agrupació Fotogràfica d’Igualada amb motiu de l’interès per un curset impartit pel fotògraf Joan Tomàs, qui –ell- considera el seu mestre. Seguidament, va prosseguir la seva formació fotogràfica en els àmbits de l’analògic i del blanc i negre. I, amb l’aparició i popularització de les tècniques digitals, ha anat perfeccionant els seus coneixements en diversos seminaris i tallers fins a assolir les certificades competències que avui li permeten ser membre de destacats Jurats de Fotografia, així com fer de monitor de cursets i tallers organitzats per la mateixa Agrupació Fotogràfica; una passió fotogràfica que ell viu independentment del seu exercici professional.
